/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Opdatér en side minimeret hver 15 min.
Fra : molokyle
Vist : 399 gange
60 point
Dato : 21-07-04 15:36

Er der nogen der kender et godt program / sceduler der kan opdatere en selvvalgt side (..f.eks. http://www.dmi.dk/dmi/byvejr_danmark?by=2791 ) med et givet tidsinterval, medens vinduet er minimeret ; dvs. ligger aktiv nede i processlinjen ?

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 70 point
Dato : 21-07-04 15:43

Her er et program der kan det du søger: http://www.markwell.btinternet.co.uk/webmon/
Det er freeware.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-04 15:46

Dét var sgu kvikt Harlekin. Tusinde tak for det

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-04 15:47

Sådan Harlekin

Præcis hvad jeg skulle bruge

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 21-07-04 15:54

Alternativet ville være at have en HTML fil åben i din internet explorer med indholdet:

<html>
<head>
<script type="text/javascript">setTimeout("document.location=document.location", 900000);</script>
</head>
<body>
<iframe src="http://www.dmi.dk" WIDTH=100% HEIGHT=100% FRAMEBORDER=0>
</body>
</html>

Den opdaterer så den ønskede side i din browser hvert 15.minut (= 900000 millisekunder). Men det har jo ikke helt de samme muligheder..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-04 15:58

I know Harlekin ...jeg er ikke helt nybegynder i (D-)HTML og DOM, men tak for tippet anyway

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-04 16:01

Ps. Det var lige så meget den indbyggede scheduling og multitasking tingeling-ting jeg var ude efter. Uden at skulle rode med Windows skod scheduler og lokale html filer

</MOLOKYLE>