/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Scanner
Fra : bauchmann
Vist : 396 gange
200 point
Dato : 21-07-04 14:22

I undrer jer nok over, at jeg kun kommer med spørgsmål og ingen svar. Jeg er ny indenfor computere, så spørgsmålene nok virker banale, men jeg vil lære det. Jeg vil gerne have scannet nogle billeder over på harddisken, men hvordan gør jeg?
Torben

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 21-07-04 14:24

Spørgsmålet melder sig straks: Har du en scanner? Hvis ja, forstår jeg måske ikke spørgsmålet, for så skulle det da bare være at komme derudad. Og så finde den rigtige opløsning naturligvis, set i forhold til den diskplads du har og den kvalitet du vil have.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 21-07-04 14:32

Et rigtigt godt gratis program til det finder du forøvrigt her:
http://www.irfanview.com/

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 21-07-04 14:34

Prøv eks. at købe edb-hæftet "Scannere for alle, 2 udg" - det udgives af forlaget Libris.

http:\www.libris.dk\

Det er på 96 sider og koster kr. 69,-. Du kan formodentlig også låne det på biblioteket.

Der findes mange bøger og hæfter om emnet.

Hvis du allerede har en scanner og den er installeret - burde du kunne følgende den vejledning der er med.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 21-07-04 14:35

http://www.libris.dk/ - undskyld skrivefejl!!!

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 21-07-04 14:44

Jeg har en Acer 320. Der fulgte ingen brugsanvisning med, da den er købt på QXL auktion. Den er installeret. Jeg kan godt scanne og udskrive, men jeg er interesseret i, at det kommer på harddisken, så jeg der kan få det frem uden at skulle scanne igen.
Torben

Accepteret svar
Fra : hansen9

Modtaget 210 point
Dato : 21-07-04 14:47

Så prøv at downloade det program jeg gav dig linket til. Så kan du scanne ind via programmet, og bagefter gemme på disken i flere forskellige filformater. Faktisk komprimerer det filerne ret godt, så de ike fylder så meget på disken. Gem dem f.eks. som .jpg-filer.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 21-07-04 14:48

Hej bauchmann, når du har scannet dit billede fremkommer det i et program - hvilket?
Herfra er det et spørgsmål at finde det punkt, der hedder "Gem som eller Save as" - oftest under "Filer eller File" i menuen. Her vælger du så hvilket navn du vil give dit billede/fil og i hvilken folder.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 21-07-04 15:10

Så skal du gemme det/de billeder du har scannet ind, inden du lukker scanner programmer.

Kig under "filer" i scanner programmet, der vil du finde "Gem" eller "Gem som", og så er det bare at oprette en
billede-mappe og gemme dem der, så du ved hvor du har dem.

Nå, ser lige at Ivan har givet samme råd... Nu sender jeg den sku´ alligevel. Intet er så skidt, at det er godt for noget...

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 22-07-04 10:35

Tak for svaret hansen9. ikke mindst for hjælpen. Hav en god dag allesammen