/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Sikre trådløs netværk over Linux
Fra : mhvejsel
Vist : 507 gange
150 point
Dato : 21-07-04 13:37

Hej allesammen.
Jeg har lige købt et trådløs netværk
Jeg har købt et acces point og tre modtagere.
Jeg har tilsluttet mit acces point på min Linux server, og alt virker også fint.
Alle computerne er på internettet via det trådløse netværk.
Men nu vil jeg gerne have noget sikkerhed på min acces point, den understøtter WEP
Så det vil jeg gerne bruge, acces pointet er et Bafo Wireless IEEE 802.11B BF-7320
Jeg har selvfølgelig fået noget software med men det understøtter selvfølgelig ikke linux hehe :D

Er der nogle som kan hjælpe mig med det, ville jeg blive meget glad :)

Med venlig hilsen
Mads Hvejsel

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 21-07-04 13:49

"Dragoos" skriver noget her: http://www.kandu.dk/dk/spg/45343

" Hvis du har ønsker om at køre windows programmer på din linux, er WINE (Wine Is Not an Emulator) nok den eneste løsning (og Winex hvis det er spil). "

håber det hjalp

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 21-07-04 13:53

Ja okay.... Wine havde jeg tænkt på, men jeg tror bare ikke at det kommer til at kører ordenligt med det.
Men der må da findes et linux program til det??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-07-04 16:42

Vi er så småt vet at afprøve trådløst netværk.
Først med access point og "slaver"
Men nu tester vi en lidt dyrere løsning med access point til access point,
hvor de to access point kun accepterer hinandens mag-adresser.
Næste test bliver at koble 3 access point op mod hinanden.
Vi skal også bare lige løse problemet med udvendig antenne, da der er ca. 100 mtr. mellem længste punkt.
Netværket er en SME(LINUX) server, som dog ikke har direkte indflydelse på den trådløse kobling.

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 21-07-04 16:46

Øhhh.... ja okay, og hvor kommer det ind i billedet hehe ???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-07-04 16:56

Nåe ja - det var vist ikke spørgsmålet.

Kommentar
Fra : hellydk

Dato : 14-08-04 17:03

Har du prøvet at koble på til Access point BF-7320 via http...?
Der skulle være en mulighed for, at redigere opsætning m.m. via http...
MVH
Henrik

Kommentar
Fra : svend_l

Dato : 02-02-05 22:45

Hmm - Den cd der følger med BF-7320 er fejlbehæftet - Nogen der ved hvor man downloader nye drivere/adm-sw til BF-7320. På forhånd tak!
//Svend

Kommentar
Fra : alyngsoe

Dato : 14-02-05 20:41

Har samme bafo bf-7320. Jeg kan sende dig setup programmet, det virker her hos mig. Jeg har til gengæld store problemer med at få det trådløse netværk til at køre - er meget ustabilt og langsomt ...... Jeg skal bruge en e-mail adresse eller ftp adgang for at sende programmet til dig - det fylder ca. 7mb. //Alex

Kommentar
Fra : svend_l

Dato : 15-02-05 16:46

Tak for svar - i mellemtiden har "Harald Nyborg" som solgte BAFA leveret en ny cd som virker - så service er ok omend det var ærgerligt det ikke virkede med det samme når man kom hjem.
10fire og slut//svend

Kommentar
Fra : 2lu

Dato : 25-02-05 10:27

Er i samme problem med hensyn til at få BF 7230 til at snakke med min pc, dvs. jeg kan ikke konfigurere accesspointet det virker ellers med usb adaptore (trådløse netkort till usb).
Er der nogen som kan hjælpe med at sende kopi af installationsdisk, i såfald er min email tlundbeck@yahoo.com

Kommentar
Fra : dara67

Dato : 28-03-05 17:58

hej, er der nogen der kan sende mig software til bafo 7320, fordi sofwtaren her virker ikke?
mange tak på forhånd...
email: daro@tiscali.dk

Kommentar
Fra : dara67

Dato : 28-03-05 17:58

hej, er der nogen der kan sende mig software til bafo 7320, fordi softwaren her virker ikke?
mange tak på forhånd...
email: daro@tiscali.dk