/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Finde kode til Windows 98 SE
Fra : KaVAkandu
Vist : 709 gange
100 point
Dato : 21-07-04 13:25

Jeg har en Windows 98SE liggende, som jeg har smidt koden væk til, er det muligt at finde den på CD`en, eller er den til at smide ud.
Det er en jeg har fået sammen med et computer køb.

Mvh. KaVAkandu

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 21-07-04 13:27

Har du forsøgt at kigge på den PC som den er købt sammen med?
Oftest er koden påsat PC'en.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 21-07-04 13:38

Den er blevet hugget op.

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 21-07-04 13:43

Hejsa....

Har du en e-mailadresse..???

VH
mrhan

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 21-07-04 13:43

Du kan ikke finde koden på cden.

Du kunne evt. kontakte Microsoft Danmark med et scanning af den originale cd. Jeg har hørt om episoder hvor de forbarmede sig og sendte en ny kode med mail.

Venlig hilsen
Andreas1982

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 21-07-04 13:58

http://www.verdensnavle.dk/gratis.html
her kan du hente aida, fylder ca 3- 4 MB
den kan aflæse alle windows koder

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 21-07-04 15:54

Virker ikke når det ikke er installeret.

Kommentar
Fra : slander

Dato : 21-07-04 16:10

et lille tip prøv at søg på google..

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 21-07-04 17:44

Skal vi ikke holde os til loven her på forummet??

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-07-04 18:54

Hej
Er det længe siden du har købt PC'n du fik windows sammen med?
Prøv der hvor PC'n er købt, du skal som minimum nok have serienummertet eller fakturaen på PC'n, så kan forretningen muligvis finde tilbage til hvilket Windows-serienummer der er solgt sammen med maskinen.
Som Andreas1982 tidligere har skrevet så prøv MicroSoft Danmark.

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 21-07-04 20:01

Mhb. på indlægget ovenover - når vi snakker om Win98 tror jeg ikke at den er købt for nylig.
Man sender vel heller ikke en ny computer til ophugning.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 22-07-04 13:03

Hej.

Lidt forsinket.

Men som Andreas1982 skriver, så er dette hvad vi skal, det jeg har, er en lovlig indkøbt disk, men har tabt Nr.
Til Brassovitski dette har jeg prøvet, de sagde bare at jeg kunne passe lidt bedre på min kode.!?!?
Nej Andreas1982 jeg mener at det var i 1999, det var en jeg købte til min søn (13år.).

Der kommer nok et svar der er godt.

Mvh. KaVAkandu

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 22-07-04 14:21

Jeg kan ikke komme i tanke om en bedre løsning end den jeg har foreslået.

Jeg har selv brugt Microsoft Danmark, da jeg havde nogle problemer, og de var meget hjælpsomme.
Hvis det er en OEM version du har skal du dog nok ikke forvente for meget, da det faktisk er ulovligt at overføre denne Windows til en anden computer.
Grunden til at jeg skriver det er at de fleste OS er OEM, hvis man køber dem sammen med computeren.

Lad os høre om du finder en løsning!

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 22-07-04 14:31

Tak.
Du har helt ret i dette, men hvad jeg får at se.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-07-04 15:33

Hej
Når nu MicroSoft er sådan nogle r.........
Så prøv dette link http://astalavista.box.sk/ . Så er det op til dig selv hvor lovlig eller ulovlig du vil være. jeg synes ikke du snyder MicroSoft for noget som helst. Hvis du har en original Windows 98 og blot ikke kan huske serinummeret, synes jeg det er helt fint hvis du kan finde et nummer, et andet sted. Iøvrigt er der vel næppe nogen der vil købe en original Windows 98 mere nu om stunder.

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 22-07-04 15:41

Måske snyder han ikke i og med at han jo har en lovlig cd, men han snyder hvis det er en OEM.

Accepteret svar
Fra : Andreas1982

Modtaget 100 point
Dato : 22-07-04 15:43

Jeg er i øvrigt af den opfattelse at hvis man ikke vil betale for sit software kan man bare smutte over til de ganske udmærkede Linux distroer, der er gratis.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 23-07-04 12:47

Jeg er helt enig med Andreas1982, jeg var som sådan også klar over det, men det er jo ingen skade til at prøve om der er noget man ikke ved, debaten var jo også belærende.
Så point til Andreas1982.

HEJ.

Godkendelse af svar
Fra : KaVAkandu

Dato : 23-07-04 12:49

Tak for svaret Andreas1982.