/ Forside/ Teknologi / Udvikling / SQL / Spørgsmål
10  smorch 260
Meget dum førstegangsbruger af SQL
Fra : jumbovorre
Vist : 765 gange
100 point
Dato : 21-07-04 08:24

Hej Alle

Først vil jeg lige sige - jeg har absolut ingen baggrund i SQL, mysql, apache og hvad det ellers hedder...

Nå- tilbage til det jeg vil spørge om... Jeg har lavet mig en fin lille hjemmeside og vil gerne have lavet en brugerdatabase og en login side... Men jeg skal vel have oprettet en database og såen?

Nogen der kan hjælpe en absolut nybegynder her...

Steffen

Accepteret svar
Fra : snortop

Modtaget 110 point
Dato : 21-07-04 08:41

Kan du engelsk er her en side hvor man kan lære det meste

http://www.w3schools.com/sql/default.asp

Så lære du da det grundlægende.. der er også nogle sider om ASP og PHP

ASP
http://www.w3schools.com/asp/default.asp

PHP
http://www.w3schools.com/php/default.asp

Og så kan du jo kigge efter nogle koder i de forskellige sprog, og se hvordan de gør det.
Derved kan du jo også lære lidt.
Der er masse af code at finde på
http://www.planet-source-code.com

Kommentar
Fra : fnidder2

Dato : 21-07-04 11:28

Faktisk kan du (tihi:kandu) i frontpage lave en database til din hjemmeside med god hjælp fra de eksempler der ligger.
det er ret let og tog mig 4 minutter og jeg havde aldrig prøvet før
held med det

Kommentar
Fra : fnidder2

Dato : 21-07-04 11:28

Faktisk kan du (tihi:kandu) i frontpage lave en database til din hjemmeside med god hjælp fra de eksempler der ligger.
det er ret let og tog mig 4 minutter og jeg havde aldrig prøvet før
held med det

Kommentar
Fra : jumbovorre

Dato : 21-07-04 12:02

Til Fnidder2

Kan man også lave det i Dreamweaver? Eller kan man bruge den database man laver i FronPage til Dreamweaver?

Steffen

Kommentar
Fra : jumbovorre

Dato : 21-07-04 12:07

Hvordan gjorde du det forresten i Frontpage?

Kommentar
Fra : fnidder2

Dato : 21-07-04 12:23

jeg vælger websted skabelon
så: guiden databasegrænseflade
og så er det bare at følge anvisningerne

Kommentar
Fra : fnidder2

Dato : 21-07-04 12:23

jeg kender desv. ikke dreamweaver (før på lørdag)

Godkendelse af svar
Fra : jumbovorre

Dato : 20-09-04 14:00

Tak for svaret snortop.