/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
rep af vanger på nissan patrol.
Fra : tommelomsen
Vist : 3375 gange
20 point
Dato : 21-07-04 02:06

Jeg har en nissan patrol "kort model" fra 85 som skal syntes. bagvangerne fra baghjul og bagud er tæret væk. nogen der har en ide om hvor man kan skaffe et par andre uden rust. de er ikke til at betale fra nye. havde forstilt mig at skære nogen ud fra en skadet bil og derefter svejse dem i min evt.

Mvh

Tommy

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 21-07-04 08:09

Jeg tror ikke du skal regne med at få/kunne finde disse vanger brugt....specielt ikke fra den årg. Min kammarat lavede samme rep. for nogle år tilbage (på en årg. 84) og de vanger han kiggede på hos huggerne, havde samme "sygdom", så han måtte bide i det sure æble og købe nye...det blev faktisk en rep til over 20.000,- alt incl inden han var færdig . Og det er din PATROL ikke værd...selvom det er en dejlig bil...især motoren.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-07-04 09:59

Holder lidt med pallenoc, at det kan være svært at finde brugt.
Men hvis du er glad for bilen og den er i rimelig stand bortset fra vangerne, så tror jeg at jeg alligevel vil koste nye, især hvis du er glad for bilen.
Jeg mener, du kan jo ikke gå ud og finde meget bedre bil for det rep. vil koste.
Men hvis din bil er en model der er ved at "være angrebet" over det hele, og motoren måske har gået 1/2 mill. , så kan det nok ikke svare sig. (Har selv haft en 84-er for år tilbage)

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 21-07-04 10:39

Det koster kassen at arbejde på den slags.
Men kan du selv svejse, og kender reglerne for, hvad man må svejse på og i, kan det måske betale sig. Mit råd er, at gribe telefonen, og så ringe rundt til en masse huggere. Der skal sikkert en del ringeri til, før det måske lykkes, så sæt godt med tid af. Du skal måske også selv ud og kigge på del vanger, før der er bid.
Men før du går i gang, så tjek lige om der ikke også er rust i området omkring fjederophænget, så du ikke skal lave det to gange! Hvis det kun er det stykke, der ligger under den bageste del af bunden, der oftest er en lige-ud-ad-landevejen kasseprofil, kan du nok få en pladesmed el. automekaniker til at bukke det.
MEN HUSK! - - hvis du rører ved et hjul- fjederophæng, skal ALT indenfor de næste 10 centimeter også skiftes. Sådan er reglerne hos bilinspektionen.

Kommentar
Fra : tommelomsen

Dato : 21-07-04 20:41

Jeg er selv lastvogns mekaniker og har svejset meget i rammer og vanger så jeg kan sagtens selv svejse det. Bilen er rigtig flot og velholdt overalt. Har bare det minus at bag vangerne er tæret væk.. det er både i top og bund af vangen så det bliver meget svært at lægge nye stykker i da man ikke må svejse på selve bukket i vangen, men jeg må ringe lidt rundt og høre de forskellige huggere ad, da det vil være klart det nemmeste at lægge en "ombytter" vange i. men mange tak for jeres svar.

Mvh
Tommy

Kommentar
Fra : penelope

Dato : 25-07-04 20:26

Hej!
Jeg har et sæt forvanger til en Nissan 4 hjuls trækker liggende. Ubrugte. Dem har jeg spekuleret noget på at få omsat til cash men nærmest opgivet det da jeg ikke ved hvor jeg skal prøve.
Har nogen et forslag. Jeg kan ikke huske model betegnelsen men vil se efter hvis der kommer nogle ideer.
Jeg har flere andre reparationsstykker fra Veng tror jeg det hed, som jeg godt vil af med. Undskyld at jeg placerer det i et spørgsmål, måske skal jeg rejse et separat spørgsmål.

Kommentar
Fra : tommelomsen

Dato : 25-07-04 21:12

Til penelope.

hvis det er kan du skrive dit tlf nummer på min email adr. så kan jeg ringe dig op og derfra kan vi finde ud af om det er noget jeg kan bruge. prisen kan vi altid snakke om.

tommyneser@ofir.dk

mvh

Tomm

Kommentar
Fra : penelope

Dato : 26-07-04 20:49

Hej!
Nu har jeg set på vangerne. De er sendt fra Nissan Kvistgård til en person i Ringsted. De er derfor muligvis ikke fra Veng men originale.
De har nummer påstemplet hhv. 74802-U5130 og 74803-U5130. De er 168 cm lange. I det som jeg kalder "forenden" er der 3 udstansede huller dels foroven dels på den ene side. De 2 sæt huller er ca. 4 cm i diameter , det tredie sæt er lidt mindre.
Der er fastsvejst møtrikker til fastgørelse: 4 ens møtrikker i "bagenden", 2 ens møtrikker i midten af vangen og 2 større plus 1 mindre i "forenden". Der er nogle "bøjler" ca. midtpå, dels 1 enkeltbøjle dels 1 dobbeltbøjle.
Hvis jeg kan få identificeret vangerne, kan vi tale om pris med dem som måtte være interesserede, eventuelt kan der byttes med noget reparationsarbejde på en traktor eller en BMW 320 fra 1977. Der er også forskellige andre dele bl.a ca. 20 pladestykker fra Veng herunder en dørplade til en Polo, nogle mekanikerting bl.a. et dækskifteapparat til trykluft og der er også et sæt pæne fælge med brugbare dæk til en Nissan 4-hj trækker, jeg har ikke lige målene her.
Så er der også en Renault 17 TS motor, kun kørt 70000 km. Endelig er der en komplet VW i adskilt stand fra 1973, meget lidt rust i pladerne.
Så kom ud af hullerne hvis I står og kan bruge noget af det.

Kommentar
Fra : tommelomsen

Dato : 27-07-04 19:54

Til Penelope.

Kan du ikke ringe til mig på tlf 51 36 19 21. jeg er meget intresseret i de vanger, men det er lidt nemmere at ringe sammen end det her.. håber du forstår mig.

Mvh
Tommy

Kommentar
Fra : penelope

Dato : 28-07-04 06:44

Hej!
Jeg ringer til dig i aften.