/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
guldfisk
Fra : SACA2
Vist : 510 gange
50 point
Dato : 20-07-04 18:03

Vi har 5 små guldfisk gående ud i et havedam..(5-8 cm). Til vinter skal de ind i et akvarie, men hvor mange liter skal det være på? skal der varmelegeme til? eller er pumpe nok? og hvad med planter? Er det bedste at tage vand fra havedammen eller kan vi bare tage alm. vand...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-07-04 18:10

Det behøver ikke være særlig stort til 5 små guldfisk. Men nu kan de jo ske at blive noget større inden vinter. Men ca 40 liter vil jeg mene er nok.
Varmelegeme behøver du ikke spekulere på, bare rensefilter og luft.
Du kan godt komme dem i alm. vand, temperaturen skal bare være den samme så de ikke får et hurtigt kulde eller varmechok.

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 20-07-04 19:50

Hvad med planter???

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 20-07-04 20:07

strengt taget behøves ikke planter, det er mere hvis du synes fiskene skal have noget at gemme sig i eller du synes det ser pænt ud.

Godkendelse af svar
Fra : SACA2

Dato : 20-07-04 21:13

Tak for svaret dova.