/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Rapport
Fra : Cliffe
Vist : 3755 gange
70 point
Dato : 20-07-04 15:54

Vi har 5 sælgere der ligger og kører land og rige rundt.......... jeg skal til at lave nogle "Besøgsrapport" som de skal udfylde på computeren når de kommer hjem med navn, adresse, tlf., emne, dato m.m........... de har hver deres station koblet op til en fælles server........... Hvordan laver jeg nogle standardrapporter som vi kan hente alt efter om det navn, dato, tlf. vi søger efter..............

Findes der nogle programmer hvor man kan sætte det meget nemt op.........

MVH
Cliffe

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 20-07-04 16:25

Hej Cliffe - det er en større opgave du har påtaget dig.

Den rigtige løsning er et CRM-system, hvor du har alle kundedata m.m. og hertil knytter du så dine besøgsrapporter/kontakter - men sådan et system koster normalt kassen.
Microsoft har et mindre CRM system der arbejder sammen med Outlook.

Alternativt kan du evt. opbygge det via MS Access. - Hvis du har tid og erfaring.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 20-07-04 16:31

Jeg synes det er lidt uklart hvad du har brug for...

Er det bare skabeloner til print? i givel fald er det slet ikke nødvendigt med en CRM løsning.

Kommentar
Fra : Cliffe

Dato : 20-07-04 16:31

MS Access er det et program man kan hente på nettet eller skal man købe det???

Kommentar
Fra : Cliffe

Dato : 20-07-04 16:32

Vi vil gerne undgå for meget papir............ Evt. nogle skabeloner i word eller ?? men med en eller anden database funktion.............

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 20-07-04 16:34

en simpel løsning i Excel kan måske bruges...

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 20-07-04 16:36

undskyld mine "mange" korte indlæg...

Det er forholdsvist simpelt at lave en Access database med mulighed for at indtaste forskellige oplysninger om besøg hos kunder mm.

Måske endda der ligger nogen forudprogrammerede databaser du kan bruge... start Access op og kør en guide.

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 20-07-04 16:43

access er et microsoft produkt og er en del af office pro. så hvis du har en lille udgave af office har du nok ikke access, og så må du ud og købe

//anne

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 20-07-04 16:44

Lige så snart du skal kunne søge efter data duer word ikke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-07-04 16:54

En access database skal bygges eller købes (lidt dyrt)
MS access er et program som følger med den udvidede office pakke.
En rapportskabelon kan bygges i word og og gemmes som skabelon evt. på server og hentes/bruges af alle. Gemmes rapporten som >navn, dato, tlf < kan der søges på disse data.................men nogen database bliver det ikke.
Så du må vælge den tunge vej eller den lette som kan blive tung ved mange dokumenter.
Eyvind.

Accepteret svar
Fra : Lexi

Modtaget 70 point
Dato : 20-07-04 17:08

Prøv engang at se om du kan bruge dette:
http://www.channelcrm.dk/

Der er en gratis test du kan downloade og forsøge dig lidt på.

Godkendelse af svar
Fra : Cliffe

Dato : 21-07-04 07:08

Tak for svaret Lexi. Ser meget fornuftig ud.

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 21-07-04 09:52

Selv tak