/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
manglende hukommelse
Fra : famgadegaard
Vist : 598 gange
100 point
Dato : 19-07-04 19:36

jeg kan ikke åbne mit word 2000 får fejlmeddelelse at der ikke er nok hukommelse til at køre. Mit styresystem er windows millennium og har 256 ram

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-07-04 19:52

Åbner du fra en diskette

Kommentar
Fra : famgadegaard

Dato : 19-07-04 20:10

nej selvfølgelig ikke , men fra genvej på skrivebordet. det fryser.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-07-04 20:17

Det kunne da godt være fra en diskette - et stykke arbejde du ta'r med dig.
Og du har prøvet direkte i startfilen:
Denne comp>C:>(evt. vis filer)>Microsoft office>office>rul helt ned >winword (det hedder den i off 2000)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-07-04 20:23

Lyder som om der er noget andet galt! 256 mb ram burde være rigelit til winME!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-07-04 20:27

Rettelse:
Denne comp>C:>(evt. vis filer)> programmer> Microsoft office>office>rul helt ned >winword (det hedder den i off 2000)

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 19-07-04 20:34

det kunne være en virus eller noget spyware som tager pladsen - installer "HijackThis" og få arlet til at kigge på den

Kommentar
Fra : famgadegaard

Dato : 19-07-04 20:35

har prøvet, der står bare at der er for lidt hukommelse. Har rodet lidt med start under msconfig. men ved ikke ikke rigtigt hvor meget jeg tør.

Kommentar
Fra : Henrik7500

Dato : 19-07-04 20:36

Prøv at køre en spyware program jeg tror det hjælper prøv den her http://www.download.com/3000-2144-10045910.html?part=69274&subj=dlpage&tag=button

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-07-04 20:40

Hvornår blev der scandisket og defragmenteret sidst?
Og hvor meget freespace er der på harddisken?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-07-04 22:10

Du kan roligt forsøge dig med at deaktivere i msconfig, Det ødelægger intet og kan nemt aktiveres igen. Der er ingen nøgler der som starter selve Windows.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 19-07-04 22:37

Har du kigget under Start->Indstillinger->Kontrolpanel->System vælg fanen ; Ydeevne og knappen [Virtuel hukommelse...]
Sæt mærke i rubrikken : Lad Windows styre indstillingerne (anbefales) og klik [Ok]

Det kan også være et forlængst slettet program der æder resourcerne. Løsning : Hent et værktøj til at rense din registreringsdatabase : http://tucows.tdconline.dk/preview/355220.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 19-07-04 22:47

Hej famgadegaard,

jeg kan i perioder opleve samme problem - hvis jeg har benyttet mange forskellige programmer.
Jeg benytter også ME og office 2000. - Når det sker, er det nødvendigt at restarte PC'en.

Windows ME er ikke særlig god til at rydde op efter sig, d.v.s. mange af de afsluttede programmer frigiver ikke resourcer/ram.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-07-04 22:52

Du kan jo prøve at downloade MemTurbo og se om det giver en forskel! Jeg har brugt det før med gode resultater!
http://www.memturbo.com/Download.asp?Id_Product=1

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 19-07-04 23:37

Har du sat et eller andet elektronisk leksikon til at starte op sammen med Word?

I så fald er det nok det, der sluger hukommelsen, så gå ind og fravælg, at leksikonet
skal starte op sammen med Word fremover.

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 20-07-04 07:12

Har også tit oplevet at der er noget galt med Word2000 (har også Me). Som regel hjælper det at gå under "Hjælp" og "Find og ret fejl...". Det kræver muligvist at sætte installations CD'en ind (WorksSuite, Word, Installation CD1).
Good luck.

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 20-07-04 07:13

tilføjelse: og en nystart af systemet.

Kommentar
Fra : famgadegaard

Dato : 20-07-04 12:10

har løst problemet, tak til alle for gode råd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-07-04 18:30

Og hvad var løsningen? Bare sådan at andre osse kan få glæde af det!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-04 10:43

Man lukker et spørgsmål her >---------------------------------------------------------------------------------------^

..du bør vælge den kommentar du fandt hjalp dig bedst. Er der ingen? ..så træk lod !

famgadegaard -> Her du løst problemet ville det være rart, om du ville delagtiggøre os der har brugt tid på at prøve at hjælpe dig på vej og andre brugere der i fremtiden står i samme situation, i hvordan ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : famgadegaard

Dato : 21-07-04 11:06

gik ind og satte ydeevnen op i virtuel hukommelse til 512 i min og max.var også inde i tucows og rense i registreringsdatabasen, så nok mest tak til molokyle.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-07-04 14:33

Så accepter hans svar

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-04 14:50

...altså klik på : "Accepter som svar" øverst til højre over kommentaren du kunne bruge

Du får så muligheden at skrive en supplerende kommentar og bedømme svaret til et antal 'stjerner'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-04 14:52

Ps. Desuden får du 'retur point', hvis andre går ind at læse svaret : http://www.kandu.dk/dk/pointrulez.asp

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : famgadegaard

Dato : 22-07-04 13:49

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : famgadegaard

Dato : 22-07-04 13:51

når man er ny på denne side , vil man bare have lortet til at køre og tænker ikke så meget på at acceptere svar og hjælpe andre.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-07-04 13:55

Det er helt ioden famgadegaard ..bare det sker på et eller andet tidspunkt

Tillykke og Velkommen på Kandu.dk
Citat
Velkommen til kandu.dk
Vejen til en hurtig løsning, gennem bruger til bruger hjælp, danske nyhedsgrupper, kurser og vidensdeling.

</MOLOKYLE>