/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
2 windows på en maskine!
Fra : crazypaki
Vist : 350 gange
100 point
Dato : 19-07-04 16:56

Hej med jer!!!

Jeg har lige formateret min Harddisk altså C Drev, Men jeg havde 2 windows før, Den ene var på engelsk og den anden på fransk, Den med engelsk har jeg lige slettet , Den lå på C drev, Den franske version lå på D Drev, og den er der stadig. Men jeg vil gerne have sådan at den skal kunne boote op med 2 valgmuligheder, Altså den engelske og den franske som før! MEN! Den viser kun den engelske nu... hvor bliver den franske af?
Jeg tror jeg ska pille ved Boot filen... kan i hjælpe mig?
Jeg håber ikke at jeg ska gen-installere den (den franske version!)

Håber i kan hjælpe mig!

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 19-07-04 17:24

hej
havde du ikke en boot manegder(sikkert stavet forkert) før?
det er et lille prg.hvor du kan vælge hvilket drev der skal startes fra
ole

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 19-07-04 18:12

Windows XP har indbygget multiboot sådan, at når man installerer XP til sidst vil den registere andre Windows versioner og lave en bootmenu med disse.
Du kan selv læse lidt mere om hvordan du redigerer filen. http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;289022

Godkendelse af svar
Fra : crazypaki

Dato : 20-07-04 11:19

Tak for svaret BjarneD.
Ska nok lege med BOOT filen nu.....