/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Hvilken mikrofon skal jeg vælge?
Fra : dat
Vist : 439 gange
100 point
Dato : 19-07-04 15:11

Har købt et web-kamera, nu mangler jeg en mikrofon.
Spørgsmål:
Er der problemer i at bruge en bord-mikrofon frem for et headset, jeg tænker på feedback.
Vil ikke bruge store summer på en mikrofon, kan I anbefale nogen?
Hejsa
dat

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-07-04 15:18

Du kan udemærket bruge en bordmikrofon, men jeg foretrækker nu et headset! Smag og behag!
Et udmærket headset kan købes for 100 kr og opefter, og ligeledes en mikrofon! Du kan finde headset/mikrofon inde på www.edbpriser.dk , ellers har de fleste forretninger der handler med lydprodukter dem, og de har ofte tilbud på dem. F.eks har jeg lige købt et Sandberg headset til 99 kr i Telebutikken!

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 19-07-04 16:52

Der er så godt som ingen feedback i en retningsbestemt mikrofon, når du bruger Messenger mm, dog skal der jo ikke skrues for meget op for højtalerene. Men vælg en mikrofon du kan tænde og slukke på mikrofonen, så er du fri for at kravle rundt bagpå comp.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-07-04 19:02

Vi har en Sandberg bord mikrofon til 99,- kr. og det er skod Jeg skal have den helt op til munden, før modtageren kan høre hvad jeg siger - bare den er 15 cm fra munden, forsvinder lyden.....så sådan én skal du ikke købe.

// Toupie

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 19-07-04 20:52

du er sikker på der ikke er mikrofon i webcamet for det er der i de fleste idag
ellers jeg har købt en her for 24,- den er ikke go men den er go nok til en web samtale
(der er mikrofon i mit nye webcam så jeg har foræret den væk)

http://www.prishammeren.dk/shop/default.asp

pc udstyr side 3

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 19-07-04 21:12

Jeg bruger selv Headset med MUSIMI IP telefoni, grunden
til dette er at der kan opstå rundklang når mikrofonen modtager
lyden igen som den nettop har modtaget, giver en forbandet
hyletone.

Men ok det kan da godt gøres hved at man bare har hovedtelefon
og bordmic, men et headset er nu bedste efter min mening.

Godkendelse af svar
Fra : dat

Dato : 20-07-04 09:31

Tak for svaret pallebhansen.
Lige hvad jeg manglede.
Jeg køber en retningsbestemt mic.
Hilsen
dat

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-07-04 13:33

Selv tak.
Selv om det er smart og billigt at have et headsæt, så er det alligevel lidt træls at sidde med dem på, selv om de fåes i letvægtsudgaver.
Prøv at se hvad andre mener om microfoner i www.edbpriser.dk
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dat

Dato : 21-07-04 08:02

Hej Palle Hansen.
Synes siden på www.edbpriser.dk er ret rodet. Hvordan finder jeg det du foreslår??
Har prøvet "Forum", men synes ikke jeg kan finde indlæg om mic´er
VH dat

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-07-04 11:58

Jeg må indrømme at der ikke er mange mikrofoner at vælge imellem.
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=2372
Ovenstående microfon, kan findes ved at indsætte: Logitech USB Desktop Microphone i søgeruden på forsiden af EDBpriser, og man kommer så til:
http://www.dvdpriser.dk/Listproducts.asp?Sort=Wanted&ID=345&Soegeord=Logitech+USB+Desktop+Microphone
Så trykkes på vis, og man kan se hvem der er billigst, og hvad den koster i fragt, men det vigtigste er at trykke på de gule stjerner, for at se hvad tidligere købere mener om den.

Prøv også en af danmarks billigste itbutikker: https://ssl.itbutikken.dk/default.asp?varenr=70326
Og skriv mikrofon i søgevinduet og tryk go, så tryk på I ud for den mikrofon du vil se.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dat

Dato : 21-07-04 16:37

Hej Palle Hansen.
Meget flot arbejde 1000 tak for hjælpen. Ha´ en go´ sommer - den må da komme.
VH dat