/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Formeringsvillige og hårdføre bundplante~
Fra : 25
Vist : 1200 gange
100 point
Dato : 19-07-04 14:31

Er der nogen der har erfaring med gode bundplanter som er formeringsvillige, de må godt brede sig meget hurtigt og ikke være for dyre. De skal kunne tåle regn o.s.v.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 19-07-04 14:34

Jeg har plantet små jordbær(vilde) Dem har jeg god erfaring med, og de breder sig hurtigt.
Torben

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 19-07-04 14:52

Hasselurt er en MEGET hårdfør bundplante, og tilmed stedsegrøn og dekorativ. Den er også nem at få til at formere sig. Det eneste minus er at det går desværre bare ikke så hurtigt....det kommer selvfølgelig an på hvad definationen på "hurtig" er? Hvis man planter 1 m2 i år går der > 2 år før der er 2m2.
Vi har også noget andet bunddække, som vist nok hedder "egeløv" ved vores sommerhus (som grænser lige op til en mose/skov). Det breder sig derimod med lynets hast.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 19-07-04 16:00

Vincamina,er stedsegrøn og breder sig rimelig hurtig,om den er
billig,tja,jeg bliver altid flået på planteskolerne.
Hilsen Keldd.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 19-07-04 16:29

Cotone-aster er en af de mest robust bundplanter du kan få.
Mange kommuner bruger dem på deres arealer hvor der skal gro noget robust der ikke kræver pasning.

Kommentar
Fra : ymot

Dato : 20-07-04 09:48

Guldjorbær er svaret !!!
Køb et par stykker af dem og du har dækket 4m2 iløbet af et 1/2år,jeg har dem selv i haven +de giver nogle udmærkede små bær!!
Det gode ved dem er at de skyder med udløbere altså skud oven på jorden!!Så man kan selv styre hvor de skal gro hen af.

M.V.H Ymot

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 20-07-04 16:22

Du kan også plante "vintergrønt"..det er den der med små lilla eller blå blomster i om sommeren og så står den grøn om vinteren....kan ikke huske hvad den hedder på latin..men enhver planteskolen ved hvad det er, bare du nævner vintergrønt.
Du skal bare stikke lidt af grenene ned i jorden og vupti har du endnu en plante i løbet af kort tid..
Held og lykke med din have...

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 20-07-04 16:39

Den hedder Vincamina,den er forslået.
Hilsen Keldd.

Godkendelse af svar
Fra : 25

Dato : 20-07-04 20:34

Tak for svaret dova., jeg tror jeg kan bruge dette, og der var også andre gode forrslag. TAK