/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Kan ikke logge på nettet
Fra : Fattig
Vist : 629 gange
100 point
Dato : 18-07-04 22:08

Jeg kan ikke oprette forbindelse til nettet.
Da jeg var på nettet frøs skærmen og jeg måtte genstarte computeren.
Når jeg vil genoprette forbindelse til nettet eller outlook ekspress kommer der heletiden flueben i arbejde ofline, og når jeg fjerner det kommer det automatisk igen. ligeledes forsvinder fluebenet automatisk under opkaldsforbindelse. Har sikret mig at bredbånd og øvrig instalation er ok, har forsøgt at systemgendanne samt scannet for virus uden at det har afhjulpet problemet. der viser sig en fejlmeddelelse der siger: Fejl 678, fjerncomputer svarer ikke.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-07-04 22:20

Fejlen ligger sikkert udenfor dit matrikkel nr.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-07-04 22:33

Det lyder som en fejl i dit tlf. stik. Tjek at alle de små "connektor pin's" inden i det stik sidder korrekt or parallelt

Skift evt. stikket ud med et andet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 18-07-04 22:39

Min telefon virker som den skal. Problemet opstod mens jeg var på nettet. Og hvorfor det med fluebenene?

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 18-07-04 22:41

Ring til din udbyders hotline og hør om forbindelsen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-07-04 22:50

Fattig -> Jeg har for et par uger siden ude hos en veninde med modem-problemer som dine. Hendes telefon virkede upåklageligt, men 'dobbelt stikket' ovenpå tlf.stikket til modem'et var kaputski

( Dét havde også virket før ! )

Skubbede de små pin's på plads og så virkede skidtet

Fluebenet kommer automatisk, når du ikke ka' connecte pga. manglende forbindelse og klartone

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-07-04 22:55

Ps. Det er i 'net-stik' enden jeg mener, hvor det går ind i telefon-stikket. Ikke de 3 ben i selve telefonstikket.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-07-04 23:58

Prøv, at slukke for modem'et nogle minutter og tænd så igen og prøv.
Da fejlen er kommet efter frysning af computeren kunne det tyde på andet og mere end fejl i den eksterne forbindelse med mindre du da har en ældre computer med for lidt spark i.
Et netkort kan godt låde på en standard IP adresse, men det plejer at falde på plads efter et stykke tid.
Hvis du kører med XP kan du gå i Egenskaber for lokalnetværk og vælge reparer hvilket skulle få netkortet til at søge den korrekte IP adresse.
Der er flere fejlmuligheder, men det er svært at komme med bedre bud ud fra din forklaring.

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 19-07-04 16:29

Tak for svaret Teil. i går var der lukket på hotline. Jeg kom igennen her i eftermiddags. Der var fejl fra deres side, fejlen er nu rettet og jeg er igen på nettet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-07-04 16:55

Velbekomme.
Altid rart at opdage ens eget udstyr er i orden.