/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kopiering far 2,5" hd til 2,5" hd
Fra : bibsamie
Vist : 402 gange
300 point
Dato : 18-07-04 19:48

Jeg havde en Amitech Freenote bærbar pcer men har solgt den og tog harddisken ud på grunde af følsomme oplysninger, jeg har nu el DEll bærbar og skal hade alle data over på denne maskine, er der nogen der ved hvordan dette kan gøres, hvis jeg sætter den harddisk fra Freenoten over i Dell en kan den ikke kører, der er XP Por på begge maskiner ????

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 18-07-04 19:56

hade = Have selvfølgelig

Accepteret svar
Fra : danatool

Modtaget 310 point
Dato : 18-07-04 20:20

du kan ikke flytte xp med over
du kan så købe en usb box og overflytte al den data du skal bruge
der er jo så også det plus at du får et backup drev til dine data
du kan købe en her
www.prishammeren.dk
pc udstyr side 2 USB 2.0 Harddisk case Sort til 189,00 DKK

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-07-04 20:48

Hvis du har et twistet kabel kan du godt overføre data ml. 2 computere, jeg mener der er parallel porten der skal benyttes.
Det må være billigere end en usb-box, med mindre du alligevel påtænker at købe en.

Alternativ hvis du kan koble den bærbare på et eget netværk til at overføre data på.
Det må være den billigste måde.

!! Forudsætning er, at du kobler den HD du ikke skal bruge mere som en slave til en stationær computer.

ellebye

Godkendelse af svar
Fra : bibsamie

Dato : 18-07-04 20:49

Tak for svaret danatool.

den har jeg så bestilt og de lover at den kommer indenfor tre dage, takker for din hjælp

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 18-07-04 20:50

ellebye

tak for din oplysning , men jeg har bestilt boxen og forudbetalt den, men takker alligevel.

mvh
per

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-07-04 21:02

Helt ok, det er da også rart at have en extern hardisk.
Jeg havde også en usb-key i baghovedet, men boxen er det nemmeste.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-07-04 21:26

Når nu din XP på den nye comp ikke vil læse din USB HD så:
H-klik på denne comp>administrer>diskhåndtering>h-klik i det grå område hvor
der står DISK 1>opgrader til dynamisk disk.
For søg ikke at "køre" nogen programmer på den gamle disk - så vil de to styresystemer gå i kludder.
Eyvind.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 18-07-04 21:29

Eyvind

det vil jeg huske takker for oplysnigen.

per