/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
hjemmelavet stereobænk - hjælp !!
Fra : gnilbo
Vist : 1289 gange
200 point
Dato : 18-07-04 15:26

Vi har i vores stue en stereobænk, som er lavet ved hjælp af 4 træplader i kirsebærfinér (bredde: 80 cm dybde: 30 cm). Imellem pladerne har vi placeret hundemadsdåser (ja - du læste rigtigt). Disse har fungeret som en slags ben og "hyldeadskiller". Vi har imidlertid købt nyt hus, og vi har indset, at dåserne ikke skal med. Det er simpelthen for ulækkert (hvem ved, hvornår det springer? ). Vi vil gerne have gode forslag til, hvad man kunne bruge i stedet for.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-07-04 15:27

Syltetøjsglas

Kommentar
Fra : surtkurt

Dato : 18-07-04 15:33

Ville bruge Dildoer.

Kommentar
Fra : gnilbo

Dato : 18-07-04 15:35

I får ihvertfald ingen point.

Accepteret svar
Fra : Botgaard

Modtaget 210 point
Dato : 18-07-04 15:41

Brug mursten. Sæt dem eventuelt på højkant. Har selv lavet en reol af mursten og nogle solide træplader. Det er faktisk meget dekorativt. Røde mursten og nogle pæne plader.

Peter

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 18-07-04 15:43

Noget der kunne se godt ud, ville være massive plexiglas-rør i 4-5 cm i diameter. Men hvor man skaffer det, ved jeg ikke.
En mulighed ville også være noget af træ (rundstok), eller metalrør.
Men jeg kunne nu godt forstille mig plexiglas

Mvh.
d.Buus
www.dbuus.dk

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 18-07-04 15:46

Du kan måske også bruge multiplader. Dem kan du jo save til i hvilken form og str. du har lyst til. Evt. kan de jo spartles og males.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-07-04 15:54
Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-07-04 16:11

Kraftigt pvc-rør (kloakrør) savet i passende stykker og malet i passende farve.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 18-07-04 16:32

Teil, er det min computer, eller er der noget i vejen med de link, du har sat??
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-07-04 16:35

jernlady, din pc er ok
Det link er blevet til to på en eller anden måde.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-07-04 16:36
Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-07-04 17:43

Hvidmalede 10cm gasbetonsten,øverste plade af marmor.
Så skruer du lister på gasbetonstenene nedenunder og lægger hvidmalede træplader ind ,
og det kan selvfølgelig kombineres på utallige måder(længde ,dybde, højde).
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-07-04 18:31

Det er moderne at lave møbler med motorsav.
Køb en træstamme 2 x 1 meter, få gang i kædesaven.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-07-04 18:43
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-07-04 21:28

gør som Botgaard
har selv brugt mursten i mange år (kan købes i flere farver) evt prøv genbrugen

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 19-07-04 00:21

og det er skide billig

Peter

Godkendelse af svar
Fra : gnilbo

Dato : 19-07-04 13:29

Tak for svaret Botgaard.

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 19-07-04 23:26

Hej.
Velbekomme. Jeg fik mine mursten af en murer, der havde dem i overskud og skyldte mig en tjeneste. De kostede mig ikke en krone.

Held og lykke.

Peter.