/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
Til "Natmaden"
Fra : ellebye
Vist : 1213 gange
100 point
Dato : 17-07-04 23:13

Tak for hjælpen med diverse link.

ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-07-04 23:15
Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 100 point
Dato : 18-07-04 01:35

Selv tak ellebye
Glæder mig hvis du kan bruge det.
jeg vil selv snart sætte php op på en 'reservepc' og blive noget klogere på opsætningen
men ellers syntes jeg at htmlkit med php-plugin er godt nok, man skal bare lige lære at overskue det.
og det skal stadig ud på en phpserver for at virke.
du kan bruge dette script til at se serverens opsætning:

Godkendelse af svar
Fra : ellebye

Dato : 18-07-04 01:47

php-sproget minder mig meget om gode gamle basic, og hvis det er lige så logisk bygget op, burde man kunne lave et rutediagram og så blot derudaf, men men, så nemt et det deværre nok ikke.

PS! Du glemte lige linket.

Endnu engang tak.

Ellebye

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-07-04 05:12

Jo basic,c, fortan og meget mere det er umådeligt stort, og der kan hele tiden kobles nye funktioner til.

Hov
troede at kandu gik ned så jeg trykkede send.

du kan ligge dette lille script, på serveren.
kald det eks test.php
når du har prøvet så slet filen igen da visse af de oplysninger du får, kun er for dig at se.
bla kan visse typer adgangskoder findes der.

Kode
<?
phpinfo();
?>

http://dk2.php.net/manual/en/function.phpinfo.php

Dette sted er et must til php, det er en manual med forum
http://dk2.php.net/manual/en/

Natmaden

Ps. faktisk snød jeg dig lidt ang point.
nu der kun 5 år til at jeg overhaler dig på top50
--
3.gang jeg skriver kandu er ustabil.... igen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-07-04 09:08

natmaden -> Jeg opgav helt ved 3-tiden da, jeg 4 gang prøvede at formidle dette link til ellebye : http://www.devarticles.com/c/a/PHP/Installing-PHP-Under-Personal-Web-Server

..nemlig; hvordan man får PHP til at spille under PWS. Der er dog lige et 'aber dabei' :

PWS kører kun under Win95, Win 98 og Windows NT 4.0 / 4.01.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-07-04 09:36

Jeg er til apache så jeg tænker slet ikke i pws.

http://www.thorsnet.dk
http://www.supermorten.dk

Jeg må lige have et par timer, eller 15.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-07-04 09:39

Jeg har modtaget din emil. Kommer lige med en kort kommentar. Den kan du jo læse, når du står op igen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-07-04 11:21

Nu er jeg i hvert fald vågnet.
Det er nogle rigtige gode links jeg har fået.

Problemet ligger i, at jeg har "købt" et nyt domæne, www.ellebye.de/prove

som er linket til det nye jeg er ved at bygge op. Men til forskel til det "gamle" ellebyes.dk understøtter .de domænet ikke cgi-bin, hvilket vil sige at jeg er nød til at lave en gæstebog i php med understøttelse af sql.

Fordelen ved den første gæstebog var at jeg kunne tilrette den som jeg ville, da kun selve formen lå i en .pl fil, kun understøttet af CGI-BIN.

Jeg skal så lige sige, at .de domænet kun koster 1/4 af dk-domænet, så der er noget at spare her.

ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-07-04 13:13

Kan man forresten lave en .pl fil om til en .php fil ??

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-07-04 13:15

I skal nok begge to få flere point.

Natmaden, hvor mange mangler du for at krype op over top 50 ??

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-07-04 13:18

Sludder du ligge jo indenfor top 50.
Overhale molokyle??,

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-07-04 18:36

Det jo ikke nemt når at I ikke vil stå stille
CGI og *.PL er jeg ikke rigtig nået til, men af udseende ligner det vel lidt.
så en gang en konverter mellem ASP og PHP, husker ikke hvor.
Ellers pænt design du er i gang med .....ØV mig og design.!
Gæstebog.
Dem er der sådan set mange af...rundt omkring

man kan da også lave en uden db
med resultatet i en txt fil
eller bedre i en anden php fil

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-07-04 19:52

Øv lige vågnet for en time eller 3 siden
lavet noget kode til gb og vil sætte det her,
Vælter en kop kaffe over tastaturet (bz) nr1 tast og nr 2 pc neden under er død
(her burde være alle bandeord der findes på 38 sprog)(censur)
frisk som jeg er, så jeg er ligger jeg koden i en mappe så den kan ses 'in action.'
men får lagt den forkert og overskriver min hoved index.php 8kb kode uden backup(man er vel en rigtig mand)
(her burde så være alle bandeord der findes på 49 sprog)(censur)
Surt show, så jeg tror at jeg må ned på den lokale og reperere(og det stavede min nye tastatur forkert)

nå koden må vente lidt,
og jeg tar på er dejlig sejltur i morgen tidligt,
og må derfor melde lidt fra,,, kun lidt

Tror jeg er i dragør eller svanemøllen i morgen aften. eller der i mellem, og det kunne da være hyggeligt at møde dig molo!
Jeg kan jo ringe når skipper og mig går i havn.

Point, ellebye,, jo de da gode nok(jeg elsker dem),, men jeg vil nu hellere
lave et subdomæne hos mig, hvor jeg vil give dig og molo og mig en fælles adgang
så vi i fællesskab, eller hverfor sig kan blive klogere.
domænet vil kunne alt, undtagen ASP, og da jeg kun har en db, må jeg lige holde den for mig selv.

Efter http://www.sket.dk/0717.html var det en af Tycho Brahe's dage i går, er 1000% min i dag.
ØV

men jeg optretter nu ikke et 500p spørgsmål om, 'hvordan får man en ½liter kaffe ud af pc'en igen'
(jeg klare den nok).....(med lidt tape)
Ser lige om jeg kan gendanne den gb som jeg lige havde brygget sammen

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-07-04 20:36

Det kan vel ikke se værre ud end dette : http://www.ellebyes.dk/prov.htm

Jeg har faktisk fundet een der ser nogenlunde ud : www.ellebye.de/index.php
men jeg skal have fundet ud af hvor jeg skal lægge datadasen. Jeg tror der er et bibliotek der hedder noget med sql, db-filen skal vel ligger der??
Jeg vil gerne kunne slette indlæg som admin.

Men så skal jeg også have hjælp til at lave et link fra gæstebogen tilbage til hjemmesiden.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-07-04 22:14

HA-HA
du har jo en gæstebog, men den har du ikke lavet, mens at jeg lige sov
problemet med link til gb er at dine info ryger ind i søgemaskiner,uden at du beder om det.
Det virker uskydigt lige at skrive en linie eller to, men jeg vil selv bestemme !!!! hvor at man kan se mig !
For du har snart en søgemaskine eller 10 forbi din bg.
De fleste vil sees, jeg vil ikke unødigt sees, på søgemaskiner,
og det er jo også en form for bekæmpelse af spam.

Jeg fik netop reddet min index dog må jeg opbygge den igen da jeg reddede den vha. vis kilde.
men det er jo desværre kun html svaret.
Nu har jeg travlt med gendannelse(på noget der ikke er der mere)

Molo jeg hved nu at jeg er i svanemøllen-havn i morgen aften,
jeg vil godt gi' en bid kalv 'onboard', skal jeg ringe ?

Ellebye php er godt men det er også der hvor at muligheden er, for at indtaste kode i en input,
så selv om det ligner basic, bør man tænke kraftigt over det, og tage sine forholdsregler.
håber at du prøvede phpinfo, og sammenlignede nogle af dataeren med dig selv,
for de var dig selv. var=dynamisk

Jeg må smutte for nu , der er gæster med Hof.
Det har været en hård veeeeek-end, og kaffen er kold.

jeg er tilbage inden min sejltur (ishøj-gilleje havnefest, med mellemlanding i svanemøllen)
Molo er du der?

God uge
Mvh. Jørgen (Hik!)
denne dur da osse http://www.ellebye.de

men hvad med denne http://mikkel/kjar.net (du aner ikke om du er i en mappe)
der kunne skrives til en bestemt dato og så var det slut (javascript i php)
filen der er skrevet til er http://mikkel/kjar.net/hilsen.php
Hvis du kikker på 'vis kode' så får du vel hvad du så det samme som du så,
men hvis du var på serveren ville du se.
Kode
<?php //04-12-2004 2:50:33 IP: 80.196.xxx.xxx; ?>
<tr bgcolor="#BBCCEE"><td>Pip og Pap<br>Albertslund</td></tr>

<?php //04-12-2004 2:51:06 IP: 80.196.xxx.xxx; ?>
<tr bgcolor="#BBCCEE"><td>Bjørnrbanditten<br>Albertslund</td></tr>

<?php //04-12-2004 2:51:36 IP: 80.196.xxx.xxx; ?>
<tr bgcolor="#BBCCEE"><td>Oliver<br></td></tr>

<?php //04-12-2004 2:52:31 IP: 80.196.xxx.xxx; ?>
<tr bgcolor="#BBCCEE"><td>Farfar og Farmor<br>Glostrup</td></tr>

<?php //04-12-2004 12:11:18 IP: 62.107.xxx.xxx; ?>
<tr bgcolor="#BBCCEE"><td>Onkel KLIP<br>Albertslund</td></tr>

<?php //04-12-2004 13:02:57 IP: 83.88.xxx.xxx; ?>
<tr bgcolor="#BBCCEE"><td>Diana<br>Nykøbing Falster</td></tr>

<?php //04-12-2004 15:01:32 IP: 62.107.xxx.xxx; ?>
<tr bgcolor="#BBCCEE"><td>Rene og helle kevin<br>Albertslund</td></tr>

ps x'erne står jeg for, noget skal jo være hemligt

og mine gæster siger stop nu,,, gæster øv,,,,, av-av
natmaden

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-07-04 22:19

godt jeg er for ful. træt til selv at læse mit vrøvl

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-07-04 22:26

natmaden -> Jeg og smut er med Øby kl. 8.00-15.00 tirsdag ; den går fra Skovshoved alle dage undtagen mandag resten af sommeren. Senere på året vil den afgå fra Kalkbrænderihavnen . Du kan jo klimpte kl. 15.10, når vi er i havn

Jeg skal jo forbi Svanemøllen og Nordhavnen på vej hjem til Ama'r på min cykel

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-07-04 22:39

Molo det ok vi er i svanemøllen hele aften/natten, hvis at vinden er med os (og det er den)
tror ikke vi er der før efter 18. men jeg kimter
øh !! ellebye du er da klart osse velkommen men tænkte at du var for langt væk [flov]

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-07-04 22:43

natmaden ->Ok. tager måske forbi the1best i Ordrup efter vi er i havn. Så Svanemøllen på vej HOME senere, men du ringer bare, så har jeg jo pludselig dit nummer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-07-04 00:09

Det har du ret i, jeg bor mellem Roskilde og Køge, så det er ikke lige bare at tage til KBH.
Herudover er der rent fysiske forhindringer, men det ved nok alle herinde.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-07-04 00:42

Undskyld ellebye det var bestemt ikke sådan ment,
Jo jeg kender din profil , og tænkte mig bare ikke lige om.
forresten har du fjernet den,,, jeg syntes den var god,
der var sort humor,og en alvor som jeg forstår,
Efter week-enden tager jeg og min skipper fra gilleje og restern af sjælland rundt
, tror en overnatning omkring hundested vil være realistisk,
mit tlfnummer ligger jeg ikke her. men du kan da ligge dit på
http://net2620.dk/kontakt siden er jo selfølgig lavet i halvfærdig php,

halvfærdig burde være mit mellemnavn

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 00:58

Bliver i tvivl : Er det mandag eller tirsdag vi taler om ? Mandag aften går jeg tidligt på puden. (Ska' jo op kl. 5.00).
Tirsdag ka' jeg slå en krølle omkring Svanemøllen ...hvis det passer ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-07-04 01:04

mandag aften, ellers er det helsingør,gitte-leje

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-07-04 01:04

mandag aften, ellers er det helsingør,gitte-leje

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-07-04 01:12

molo tror du har mit nummer, det starter på 22.67. og slutter på ...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 01:12

Da det er tirsdag vi skal fiske (..var ikke helt vågen ) troede jeg lige vi talte om tirsdag aften, men det kan jeg forstå ikke holder. Mandag aften holder jeg lav profil. Det må nok bli' en anden dag så

..senere på ugen måske ? Du ka' altid sende en 'privat' emil

Dage jeg absolut IKKE ka' noget : d.19-07, d.25 -07, d. 28-07 og d. 29-07.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 01:22

natmaden -> Du tror.. ?

Nope; dét har du ikke sendt med ...hverken adresse eller tlf.
Kun navn og område (tjek selv din 'sendt' bakke)
Du har til gengæld fået mine personalia.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 01:25

Går på puden nu

vi ses...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 01:26

Går på puden nu

CU </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-07-04 01:47

molol den mobil dr ringede en gang var mig , men du burde have den nu,
forresten er det den 19 nu, lad os nu se.
ringer til dig senere i dag.

ellebye jeg vil godt møde dig men jeg må ha dit nr inden jeg smutter i mo.... øh. i dag kl ca 09.
og ellers må i have en god uge,
personligt går jeg mest op i vejrudsigten,

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-07-04 07:31

Jo jeg fjernede min profil, da den gav flere problemer end oplysningerne på den.

Men jeg nåede da at få et par "internetvenner", der var i samme situation som jeg, og det er dejligt/rørende/medfølende.

Men ellers kan du læse mere om mig på : www.ellebyes.dk/forsog/lidt/poul.htm

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-07-04 07:32
Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-07-04 08:31

Kan en af jer nørder løse mit problem.
log ind på www.ellebye.de/ i gæstebogen, og prøv at slette et indlæg, password er xbook, men jeg får kun en fejl, hvad betyder den fejl????????

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-07-04 08:57

Godt nok ellebye ! jeg må se at få lavet en profil.
der ville bla. stå. Født i buddinge i 58.
Det jo tæt på, og mange af mine fættere og kusiner bor i vangede. lillemosevej mener jeg at det hedder.
selv er jeg vokset op bag rådhuset på kildebakkegårds alle, men den er der vist ikke meget tilbage af.

På din login får jeg kun 'Siden blev ikke fundet'
og jeg er snart smuttet, ud i bølgen grå . Mellem alle algerne

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-07-04 10:00

Jeg tror problemet ligger i at man kommer i forkerte mapper
efter login forsøg havner man i http://www.ellebye.de/guestbook/index.php som tilsyneladende ikke eksistere
Det er nok i filen http://www.ellebye.de/adminlogin.php at du skal rettte.

<form method="post" action="guestbook/index.php">

hvis ikke så skal du lige være klar over at php kald overføre variableværdier, og det kan en mappe blokeres for.
tjeck rettighederne for mappen der er muligt at den skal være 'drwxr-sr-x' men det er jeg usikker på.
Min lommeskipper har lige ringet , Så nu er jeg smuttet.
Molokyle kan sikkert hjælpe dig (når han ikke )

Hej !

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 10:46

natmaden -> Sjovt, for du var åbenbart ikke den eneste der ringede og lagde på. Jeg fik 4 opkald og så vidt jeg kan se her til morgen var kun det ene fra dig. Der var et fra min ven Ivanhoe, men de to sidste aner jeg ikke hvem er fra. Du ligger nu i min mobil's telefon bog

ellebye -> Jeg får som natmaden kun en meddelelse om, siden ikke eksisterer.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 14:54

Nu når jeg er ved det. Er *.pl ikke perl filer ? Perl minder lidt om C :

1.) http://www.comp.leeds.ac.uk/Perl/start.html
2.) http://archive.ncsa.uiuc.edu/General/Training/PerlIntro/
3.) http://www-cgi.cs.cmu.edu/cgi-bin/perl-man

Sådan konverterer du : http://www.cs.wcupa.edu/~rkline/perl2php/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-07-04 18:57

Hvem vil helst, kan jeg stole på jer, så vil jeg sende login og password til een af jeg så I kan prøve at løse den gortiske knude, jeg har givet op.

Det vil ikke være noget problem med evt. mail, da jeg vil opfordre andre til at skrive direkte til mig, i stedet for at lægge deres mail i gæstebogen. Den kræver ikke som andre, at feltet skal udfyldes.

Molo, så vidt jeg har fundet ud af, er .pl og .py filer nogler der kune kan køre fra et CGI-BIN bibliotek, så vidt jeg forstår cgi-bin er det et exekverbart bibliotek, så helt af sammenligne med php kan man desværre nok ikke.

Til natmaden, hvis du tør prøve, så læg en mail til mig på min swip-adresse
ellebye @ ping . dk og du får den "rigtige" mailadresse. Der er ingen grund til at skilte med min "rigtige".

ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-07-04 18:59

Jeg kan da forresten da prøve med at konvertere .pl filen. Men det er jo et helt livsværk. :oO

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 20:49

ellebye -> Du må nok vente på natmaden står op

Jeg skal tidligt i seng i dag, så jeg får først tid i morgen aften, men der er jeg nok også lidt klatøjet efter en hel dag på Sundet.

</MAKRELLEN>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 20:51

natmaden -> Er I i Gilleleje hele Havnefesten ? 22-25 ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-07-04 12:03

Nu virket det.

www.ellebye.de/guestbook/

PS! Jeg skulle blot gøre som der stod beskrevet.

ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-07-04 21:33

Nå, molo, nu er gæstebogen blevet oversat til dansk, samtidig med jeg også har en engelsk udgave.
Jeg er begyndt at lære det.

PS! Tak for hilsnen.

ellebye

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-04 22:52

Flot ellebye

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-07-04 19:05

Jeg lægger lige nogle point til dig molo, som tak for din hjælp, og når du, natmaden giver lyd fra dig, får du også nogle flere.

Det er stort set den eneste måde jeg kan sige tak på, ud over:

En stor tak til jeg begge.

ellebye

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-07-04 13:24

Hej med jer !
Er lige hjemme og ordne praktiske.
Og er i Gilleleje igen lørdag eftermiddag.
Vi ligger inderhavnen 20-meter til havnegrillen , godt at man kender nogle lokale
Vi er nemme at se da en Vega27 ligner en optimistjolle, i forhold, til nabobådene.
(Det andre går ned på land, vi kravler op på land )
Bliver der til tir-onsdag, efter vejret og tager måske resten af sjælland rundt (efter vejret)
ellers er jeg vel hjemme igen næste fredag (som vinden nu blæser ,-))

Jeg havde lige skrevet et større indlæg, men kandu ÅD det
og det er godt nok surt.
så jeg nøjes med dette.
http://havnefest.com
http://www.adamsensfisk.dk

Husk lige der er gratis sildebord i Gillelejehavn, søndag kl.10-??

Natmaden døgnet rundt

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 23-07-04 18:51

Du skriver blot her i tråden, når du en gang er kommet hjem.
Du skal have lidt flere point.

PS! Natmad spiser man kun om natten.

PPS! "Knæk om bræk", hvis du skal fiske.

mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-07-04 20:43

natmaden -> Måske til sildebordet ? Jeg skal til 44 år's fødselsdag hos min eks i morgen lørdag, men søndag...?

Nu ser vi

Ps. ellebye -> Pænt tak for point

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-07-04 23:35

natmaden -> Ved ikke om du læser dette, men jeg kommer til sildebord søndag kl 10. Jeg bibber når jeg står der og guffer i Gitte

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-07-04 12:29

Ja det var så den tur ! Hyggeligt så'en lige at møde dig molo.
Til næste år, prøver vi pæleståning, hvis du tør http://www.havnefest.com/serv04.htm
Måske sliskerace er nok, reglerne er simple, http://www.havnefest.com/serv01.htm
Ellebye [hør] Jeg kan spise flere sild end molo , men det fik jeg dessvære ikke lige foreviget på billed
Men en del billeder blev det da til, de ligger på http://kjar.net/fototest i et stykke tid og er endt i et stort rod
De er hverken soterede eller i rækkefølge, men det kommer til at vente lidt.
Da jeg er i gang med en større omkonfiguration af mit netværk.

Citat
PS! Natmad spiser man kun om natten.
PPS! "Knæk om bræk", hvis du skal fiske.

Svar.
Det altid nat et eller andet sted på kloden

Nogen laver musik, nogen fisker.
Jeg nyder musikken , og spiser fisken

---
Ellebye din side er væk !

Sommerhilsen
Fra
Natmaden

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 30-07-04 19:41

Natmaden, jeg opretter lige et spørgsmål med et par hundrede point mere som tak.
Elleres kan vi bare fortsætte "snakken" her i tråden.

Der er ellers nogle knippel gode billeder imellem dem du har taget. Må man "låne" nogen ??

Du skriver min side er væk, det håber jeg så sandelig ikke så skal jeg da have pengene tilbage, men hvis du mener jeres indlæg, så ja. Men når den er helt færdig, må I da godt lægge en generel hilsen, også med kritik. Det er kun godt med lidt konstruktiv kritik som er den eneste måde man kan gøre indholdet bedre.

PS! Jeg troede du skulle fiske, derfor knæk og bræk.

Med fortsat gode sommerhilsner, og god tur til Sverige.

ellebye

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-07-04 20:57

Hej ellebbye
jeg er lettere beruset i aften,
meen det laver ikke om på aattt din side/link kun gav mig eetttt link til b--.
jaaa du må tag ligee hvad du vil, ((gode baggrunde)
god naat hik
hilsen mig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-07-04 10:53

Nogen speciel grund til jeg er 'havnet' på side 13 ???

..jeg har 'suget' det ..også på side 14

Jaeh... der var jo en lettere 'bagskid' på den dag, men nu er jeg kommet mig

Tak for en hyggelig dag natmaden. Hils dine venner og din søde kæreste

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-07-04 14:56

Molo du er da på s.13-15
Og så skal jeg hilse igen.
Ellebye din forside er ikke aktiv, formoder at du mangler en index.php
Et forslag til en lidt dynamisk en, kunne se således ud:

Kode
<?
// her kunne være ting som: cookie , IPLog ,
// eller hvad der nu ønskes testet/udført
// før klienten for et kopi af siden.
?>

<html>
<head>
<TITLE>Forside</TITLE>
</head>

<frameset cols="*" rows="*" framespacing="0" frameborder="0">

<?
$startside[] = "http://ellebye.de/prove";
$startside[] = "start1.php";
$startside[] = "start2.php";
$startside[] = "start3.php";
$startside[] = "start4.php";

$valg =(rand(0,4));
$valg = 0;
echo "<frame src=$startside[$valg] name=\"mainFrame\">\n";

?>
</frameset>
<noframes>
<body></body>
</noframes>
</html>

Ps.
Bruger du frontpage ?
Kan frontpage og php forenes ?

Natmaden

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 31-07-04 16:36

Forstår ikke helt. Hvis jeg trykker på http://www.ellebye.de/guestbook/ kan jeg godt åbne gæstebogen, og det samme med http://www.ellebye.de/prove/
begge steder refereres til en index-fil. ???

Og jo jeg bruger frontpage, men kan også redigere direkte med ftp:// , jeg har dog ikke prøvet andre upload end disse.

ellebye

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-07-04 23:40

hmm ellebye
tanken var at vise at php kan tage beslutninger
den ultra korte kunne være sådan:
Kode
<frameset cols="*" rows="*" framespacing="0" frameborder="0">
<?
$startside = "http://www.ellebye.de/prove/";
echo "<frame src=$startside">\n";
?>

i den første kode er der 2 linier med en variabel '$valg'
den første laver et ny tilfældigt valg ud fra variablen $startside[]
php bliver udført i den rækkefølge som at det står i og når en variabel bliver defineret flere gange
bliver den (ved hjælp af []) indexseret, nærmest som i basic (dim startside 4) eller hvordan det nu var.

der er nu en mulighed , for at på en rimelig nem måde, at selv bestemme hvilken side man kommer til at se
når at man kikker på http://ellebye.de

altså. Den linie : $valg =(rand(0,4));
giver et tilfældigt valg mellem nogle startssider,

men da dette ikke lige ønskes i mit eksembel er den næste linie: $valg = 0;
den der gør at variablen $startside[] = "http://ellebye.de/prove"; vil blive 'tvunget' udført
i basic ville det vel ligne startside$(valg$)

nå jeg fik gæster nu, så prrøv lige selv.

jo forresten, en variabel, med mere fylde, kaldes et arrary eller en indexseret variabel.

minee gæster er ikke til edb, og de hiver i mig, så
Hej til i morgen.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-09-04 18:10

Hej Ellebye
kører det livet , php , og så'en.