/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
dug til havebord
Fra : snusi
Vist : 3123 gange
100 point
Dato : 17-07-04 16:38

Hej

Jeg mangler en ide til hvad jeg kan ligge ovenpå en bomuldsdug på havebordet, sådan at jeg ikke skal vaske dugen så tit.

Jeg bryder mig ikke om voksduge og tekstiltduge.

Jeg havde selv fået den ide at købe et stykke plexiglas i havebordets størrelse, men da jeg så prisen, blev den ide droppet Det kostede 950 kr + porto.

snusi

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 110 point
Dato : 17-07-04 16:45

Hvad med det tykke overdækningsplast, man kan købe i nogle farvehandler?? Jeg tror, det er så tykt, at det ikke folder og "render rundt". Men det skal jo gøres fast med nogle havebordsklemmer.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-07-04 16:48

Tal med en glarmester, det kan umuligt koste 950 kr. for
en glasplade.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-07-04 16:55

Min købmand har noget kraftigt gennemsigtigt bøjeligt plastikplade i en anseelig størrelse foran på sine reklamekasser,
jeg gætter at det er ca 0.5-1mm. tykt.
Så hvis at jeg skulle bruge et stykke, ville jeg snakke med ham om det.
Man kunne nok slå en handel af,(han er jo købmand)

Natmaden.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-07-04 17:23

Man kan godt få duge der er imprægneret så de tåler let aftørring, uden det behøver være voksdug.
Men om de lige er lavet af bomuld eller andet tekstil ved jeg ikke.
Med hensyn til at lægge en plade på bordet, er det ikke så god en ide hvis bordet er af træ og står uden overdækning.
Vandet trækker ind under ved regn, og kan skade træet.

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 17-07-04 18:07
Kommentar
Fra : snusi

Dato : 17-07-04 18:21

Hej igen.

Bordet er af plastik og det står på en overdækket terasse, så der er ikke problemer med vand.

Størrelsen er 95x160 cm, så det er jo ikke et helt lille stykke der skal til

Karl Smart øhh, hvad mener du med det links?

snusi

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-07-04 18:38

Hvad med helt at droppe dugen og bruge dækkeservietter istedet.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-07-04 18:39

Hvad er ideen i at gemme dugen under noget , kan den ikke komme af
Hvad med noget spray til impremering af teltdug,
Der er vist også noget med sciliconespray til sko.
hvis det er fordi 'børnene' grisser, hvad så med en tynd korkplade, bruges også til opslagstavler, og bordskånere.

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 17-07-04 18:47

Citat
Karl Smart øhh, hvad mener du med det links?

Det er da en lamineringsmaskine. Laminering er løsningen på alle livets store spørgsmål!

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 17-07-04 19:30

Tak for svaret Jernladyen.

Det vil jeg prøve

Jeg vil nemlig gerne have at bomuldsdugen kan ses igennem, så det må være løsningen.

snusi

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 17-07-04 19:52

Ja, det er i hvert fald rimeligt tykt og klart. Pas på, de ikke prakker dig det tynde på. Det duer ikke til noget som helst - undtagen at glide i.
Hilsen Jette