/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Må jeg importere en katana fra usa?
Fra : Zip4dup2
Vist : 1115 gange
230 point
Dato : 17-07-04 15:59

Jeg står og har fundet en katana (samurai sværd) i usa. men må jeg godt købe den og bare få den sendt med post til mig her i Danmark? er der nogle regler om import af blankvåben? Jeg har selvfølgelig blankvåbentilladelse.
De bedste sommer hilsner...

Accepteret svar
Fra : Henrik7500

Modtaget 240 point
Dato : 17-07-04 16:13

http://www.tsunami.dk/tilladelse.htm
http://manila.djh.dk/uganda/stories/storyReader$36

efter de her sider ser det ud til at du godt nå

MVH Henrik

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-07-04 16:16

Hvis pakken bliver kontrolleret i tolden, skal du bare være forberedt på, at den bliver tilbageholdt indtil du dokumenterer, at du har tilladelsen i orden.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-07-04 16:17
Godkendelse af svar
Fra : Zip4dup2

Dato : 17-07-04 16:20

Jeg takker mange gange for svaret.

Kommentar
Fra : Zip4dup2

Dato : 20-09-04 13:29

Nu har jeg fået bestilt, betalt og (næsten) tilsendt min katana.
PostDanmark har stadig ( i skrivende øjeblik) min katana, da jeg også skal have en indførelsetilladelse til våben fra politiet, en sådanne kan søges ved at printe en ansøgning fra politiets hjemmeside, www.politi.dk Hvis der er nogen der ender med at stå i samme situation som jeg engang...