/ Forside/ Karriere / Erhverv / Markedsføring / Spørgsmål
10  arne.jako.. 250
Hvad får en sponsor ud af et serie 5 hol~
Fra : gummianden
Vist : 581 gange
120 point
Dato : 17-07-04 12:13

Er ved at starte et serie 5 hold i fodbold, og skal i den forbindelse finde frem til hvordan sponsoraterne skal sælges. Men jeg har lidt svært ved at se nogen stpr reklame mæssig værdi af at have sit navn på maven af 11 spillere der spiller kamp foran 11 tilskuere (modstanderen) hver søndag. Det er begrænset hvad vi kan skabe af mersalg hos en virksomhed... Vi har dog den fordel fremfor andre serie 5 hold at vores dragt ikke ligger fast, dvs. at vi kan tilpasse den efter en evt. sponsor... Er der nogen som har ideer til hvordan e sådan sponsorat skal/kan sælges?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 17-07-04 12:16

Ethvert sponsorat ka nsælges hvis prisen er rigtig i forhold til udbyttet, hvilket hold er der tale om, og er der i den forbindelse ambitioner om at rykke op igenne mrækkerne, er der specifikke værdier der er gældende for holdet, noget i navnet der kan bindes sammen med en speciel livsstil eller lignende?

Fortæl noget mere, så skal ideerne nok komme

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 17-07-04 12:22

Du kan evt. lave en hjemmeside med info om spilletid, kampe mm og dér skrive hvem der sponsorerer jer, det plejer at "give pote"

Kommentar
Fra : gummianden

Dato : 17-07-04 12:27

Meningen er at det skal hedde Odense FF(fodsports forening) og skal have hjemmesiden OdenseFF.dk. Vores største værdi er at alle skal kunne være med, også dem som først lige er startet til fodbold. Derfor er det ikke så sandsynligt at rykke op gennem rækkerne, derudover vil vi satse på fairplay, sjov og godt kameratskab. Problemet er at prisen helst skal være i nærheden af 4-5000 kr for et sponsorat af holdet, da det er prisen for trøjer, tryk osv... Od de penge vil vi jo gerne have ind igen....

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 130 point
Dato : 17-07-04 12:34

Hvis du allerede nu betragter prisen som et problem, så får du nok svært ved at sælge ideen til andre, så du skal nok starte med at finde frem til nogle positive konsekvenser af investeringen.

Fodsports forening siger du... Det kunne jo måske tiltale et firma som Compeed.
Hvad med en lokal sportsforretning.

Hvor har i hjemmebane, og er der i den forbindelse firmaer der allerede annoncerer der.
Det at alle skal kunne være med er jo et tiltalende træk, og du skal måske kigge efter virksomheder med høj værdi indenfor sociale aspekter, virksomheder med et humanistisk formål, eller måske den lokale arbejdsformidling

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 17-07-04 12:40

En sponsor får god omtale de mennesker, der følger holdet.
Hvis I samtidig sørger for at få en lokal journalist til at bringe et indsalg om af "Odense FF" har fået nye trøjer etc. med billeder af sponsor og jer, er det lige så meget værd for sponsoren som en annonce.
De fleste sponsorer er også lidt stolte af, at et hold spiller med deres logo og bomærke på tøjet.
Det er i store træk de argumenter der bruges af idrætsforeningerne når de opsøger firmaerne...
mvh bvh

Godkendelse af svar
Fra : gummianden

Dato : 17-07-04 12:41

Tak for hjælpen, det gav lige et par nye ideér til et emne jeg troede jeg havde gennemtænkt på alle ender og kanter... Skulle du have andre ideér til hvad der kunne sælge klubben, må du gerne sige til. Men i hvert fald tak for hjælpen...
God weekend til dig

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 17-07-04 12:44

Prøv evt. at smide en mail til mig med hvad du har af oplysninger så kan je gse hvad jeg kan finde på, jeg kender en del virksomheder i Odense og omegn, du kan finde min mail via min hjemmeside

www.betterperformance.dk

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-07-04 12:53

Så længe ingen har svaret på dit andet spørgsmål, har du mulighed for at slette det. Så kan du bruge de 100 point en anden gang.

Hilsen ans