/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
mac adresse
Fra : Angband
Vist : 404 gange
40 point
Dato : 17-07-04 10:31

Skal havde koplet ny pc på routeren, men kan ikke huske hvordan man finder computerens mac adresse

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 17-07-04 10:37

da jeg tilsluttede mine to computere... skulle jeg "kun" bruge mac adressen på den computer hvor jeg opsatte mit router - og den fandt den selv...

ved ikke om det er nongen hjælp...

Kommentar
Fra : Angband

Dato : 17-07-04 10:52

nej desværre ik... :D

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 50 point
Dato : 17-07-04 11:17

hvis det er win xp
så er commandoen
start> kør > cmd
ipconfig /all

_______________________
og hvis det er win 98 så er commandoen
winipcfg

men ellers kan du hente denne lille fil til win xp som har samme funktion som i win win98
http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/reskit/tools/existing/wntipcfg-o.asp

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-07-04 11:27

xp>start>alle>programmer>tilbehør>systemværktøjer>systemoplysninger>åben>komponenter>netærk>kort

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-07-04 11:34

eller>start>hjælp og support>brug værktøjer til at vise oplysninger om computeren og diagnosticere problemer>netværks diagnosticering

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 17-07-04 16:48

I Windows XP:

Vis status for den (LAN)Forbindelse du bruger (Kontrolpanel > Klassisk Visning > Netværksforbindelser)
Tryk på "Understøttelse" > Detaljer

Fysisk Adresse = Mac adresse

Godkendelse af svar
Fra : Angband

Dato : 17-07-04 20:21

Tak for svaret technet.