/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Hvad hedder det??
Fra : Nuserpigen
Vist : 486 gange
100 point
Dato : 17-07-04 00:33

Hejsa
Hedder det "Jeg er bosiddende i xxx, sammen med min samlever"?
eller
"Jeg er bosiddende i xxx, med min samlever"?

Jeg sidder og har stirret mig blind på....

På forhånd tak

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-07-04 00:35

sammen og samlever lyder lidt som dobbeltkonfekt

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 17-07-04 00:37

Ja det synes jeg også..... med sad lige og blev lidt i tvivl.... for man skriver jo også " Jeg er bosiddende i xxx, sammen med min kæreste"

Hilsner fra Nuserpigen

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 17-07-04 00:37

Hvad med: Jeg og min samlever bor i.....

Ellers er det dit andet forslag der er mest korrekt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-07-04 00:38

Det med "kæresten" var jeg også ved at foreslå, det lyder også mere rigtigt.

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 17-07-04 00:40

dova...
Ja det lyder også meget rigtigt....
men synes ikke det lyder rigtigt til en mand på 46.....eller????

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-07-04 00:41

Jeg vrøvler vist lidt: det rigtige er selvfølgelig: Min samlever/kæreste og jeg bor i.......

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-07-04 00:42

Jeg vil da hellere være kæreste end samlever

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 17-07-04 00:43

hehe....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-07-04 00:43

Jamen hvad så med at du simpelthen kalder det : Min mand og jeg bor i.....
Jeg ved godt at nogen vil gøre indsigelser fordi I ikke er gift, men mange bruger det alligevel.

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 17-07-04 00:44

Ja.... men det skal bruges i en ansøgning....
Så synes jeg samlever lyder bedst, når det er en mand på 46....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-07-04 00:45

tedd> forskellen er den samme, det er bare farven der har en anden lyd

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 17-07-04 00:47

Det er min far og "papmor" jeg snakker om.....
Vil helst ikke giftes med min far.....
Jeg er ved og skrive en ansøgning ind på puteren for min far, så jeg har lavet lidt om i hans kladde....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-07-04 00:49

Så tror jeg, at jeg ville skrive: Jeg bor i "X-købing" sammen med min kæreste.

I hvert fald hvis det f.eks. er en jobansøgning du skal skrive. Der er kæresten jo sådan set en "biting" hvis du forstår hvad jeg mener.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-07-04 00:56

Hvis det er en ansøgning om job behøver man vel ikke skrive om kæreste?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-07-04 01:01

Måske ikke, tedd, men de fleste steder spørger de alligevel til jobsamtalen, og så kan man jo ligeså godt nævne det i forbifarten.

Godkendelse af svar
Fra : Nuserpigen

Dato : 17-07-04 01:23

Tak for svaret dova....
Kan desværre ikke dele pointene.....

Hilsner fra Nuserpigen