/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Canon Easy Photo Viewer
Fra : bimbobo2
Vist : 429 gange
50 point
Dato : 16-07-04 20:37

Hej,
jeg har købt en Canon i470d og det er bare godt, men jeg vil gerne have en forklaring på hvordan man bruger den
medfølgende software Easy Photo Viewer.
Når jeg vælger et billede til udskrivning så er den lodret, men i "preview" så er det vandret og det forvirrer mig lidt m.h.t. hvordan jeg skal isætte photopapiret i printeren.
Jeg kan ikke forklare det bedre, men jeg håber I har forstået, hvad jeg mener.
Det er bare spild af photopapir at skulle udskrive et billede flere gange!
Jeg forsøgte at "rotate" billedet så at det passede, men så bliver det beskåret og kun halvdelen er printet ud.
Tak for svaret.
MVH

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-07-04 20:38

Du må da have en brugervejledning.

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 16-07-04 20:44

Hej,
ikke om software!
Jeg har læst alt... men ikke et ord om de forskellige programmer der følger med.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-07-04 20:48

Står der ikke - hjælp - på værktøjslinien?

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 16-07-04 20:51

Ikke et ord om papirisætning.
Programmet hedder Easy Photo Print... jeg skrev forkert lige før.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-07-04 20:58

Billedet skal jo redigeres før udprint.
Du kan altid se i - vis udskrift/preview hvordan udskriften
bliver på papir.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-07-04 21:44

Sæt et stykke A4 papir i printeren og se hvor det lægger sig.
Et højt billede svarer til stående (normal retning for A4 papir skrevet med tekst)
Et bredt billede svarer til liggende ( printes på A4 så du skal dreje papiret for at se det)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-07-04 21:49

Det kan ikke passe at software vejledning mangler.
Alle produceenter af soft/hard-ware leverer sit produkt
med vejledning.

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 16-07-04 22:10

Hej,
tak for alle svar.
Jeg tog et billede af min søn, et portræt, som svarer til "stående", men i udskrift preview så svarer det som "liggende".
Men... når det er udskrevet så er den stående igen!!!
Jeg printer i størrelsen 10x13.
Det er bare for sjovt, jeg er forvirret.
Jev vil prøve at finde ud af det.
MVH

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 16-07-04 22:20

Ja for du lægger jo din 10x13 ind i printeren på langs ikke.
Og så vidt jeg husker er målet bredde (10) x højde (13)

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 16-07-04 23:32

Ja Eyvind det er rigtigt, men hvorfor íkke vise udskrifteksempel lodret som papirindførelsen??
Det var det, der "snød" mig.... at billedet "ligger" i eksemplet, mens papiret skal være "stående"!
Kender I andre photo-print programmer som er mere "logisk"?

Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 17-07-04 12:33

Tak for svaret Eyvind.