/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Møntkatalog online - Eller hjælp fra en ~
Fra : Chamira
Vist : 20130 gange
300 point
Dato : 16-07-04 18:19

Hej kloge Kandu'er

Jeg er kommet i besiddelse af nogle gamle 1 ører, og kunne (inden jeg tillægger dem affektionsværdi og putter dem i en skuffe) godt tænke mig at vide, om de var noget værd?

Har du evt. et link til et møntkatalog, hvor man kan slå mønterne op og se deres værdi?
Er du selv en rigtig møntkender og kan hjælpe mig?

Det drejer sig om flg. 1-ører:

ÅR

Den der kan komme med et dokumenteret ekspertsvar får lidt ekstra points i posen.

Sommerhilsener
Mira

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-07-04 18:22

Prøv denne side.
http://www.numismatik.dk/

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 310 point
Dato : 16-07-04 18:47

1 øre 1894 - 1940 se på denne side http://www.inter-coin.dk/Dk_1874.HTM

Godkendelse af svar
Fra : Chamira

Dato : 16-07-04 18:56

1000 tak Ans... det var lige sådan en side jeg skulle bruge, du er en guttermand!

Sommerglade hilsener Chamira

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-07-04 19:09

Gutternand og guttermand............. kvinder kan nu også søge på nettet

Hvis du vil gemme dem, så gem dem godt. Jeg har selv haft en sparebøsse, den kan ikke købes i dag, der havde jeg lagt gamle mønter i. Ved indbrud, blev min sparebøsse stjålet. Begge dele havde affektionsværdi for mig.

Så hvis du beholder mønterne, så pas godt på dem. Affektionsværdien er ofte højere end kr. og øre.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 16-07-04 19:19

Jamen jamen, så gutterdame... gutterkvinde... gutterpige!
Du vælger selv fra listen!

Jeg har allerede sådan en affektions-værdi-krukke med mønter (f.eks. fra rejser osv.) og der kommer de i, de lå på bunden af en krystalvase, som jeg (desværre) lige har arvet fra min mormor...

Jeg har aldrig set en 1-øre før, så jeg synes jo det er lidt meget spændende, og hvis de nu var noget værd, så var det da lidt sjovt.

Gemt det bliver de, som du selv skriver... affektionsværdien er (spec. i dette tilfælde) højere end kr. og øre.

Tak for hjælpen frk. guttermand!

Mira