/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Hastighedsindeling mellem 2 computere
Fra : ruffi
Vist : 339 gange
100 point
Dato : 16-07-04 16:24

Er det muligt at dele en hastighed op ( 2MB ) mellem 2 computere, jeg har en D-Link 704P.
jeg er træt af at sønnen suger det hele når han feks. spiller Counter Strike

ruffi

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 16-07-04 18:28

hej ruffi

På mit job sælger vi nogle zyxel layer 3 switch som kan dele bråndbreden men de er lidt dyre.

jeg har aldrig hørt om andet udstyr man kan dele hastigheden med sorry

olefahnoe

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 16-07-04 18:34

Jeg har ladet mig fortælle at den pc i netværket med det laveste ip-nr kan tage mest båndbredde.
så sørg for at din søns har ethøjt nummer.
om det virker... hmm . men det er nemt at afprøve.

Natmaden

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-07-04 18:55

Der findes ikke måder, hvorpå det kan gøres retfærdig, kun ved at opstille udstyr til over 40000kr, dog kan det gøres med en linuxserver, men det er en hel anden sag.
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=23254
PS: Spørgsmålet har været oppe at vende mange steder, også her, uden at nogle har kommet med en fornuftig løsning.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-07-04 19:20

Jeg ved ikke om dette vil virke,jeg har ikke prøvet det,hent dette program og
åben det i classic mode(kør en Automatisk Update først)gå til>hardware>
NIC Card>Automatic Load Balancing,i højre side (læs)sæt et flueben i
Enable Load Balancing>Apply Changes,genstart pc'en og se om det virker
for at tilbageføre den til standart settings fjern fluebenet>Apply Changes
genstart.

du kan også klikke på den lille kikkert/søg i toppen af programmet
og sæt, Automatic Load Balancing, ind>start, så finder den det selv
og så klikker du bare på den linje den finder og du bliver ført til>

Automatic Load Balancing
Jeg vil påstå at det er det bedste program af slaksen,vær forsigtig
vis du vil lave andre tweaeks,det kan sætte fart på dyret vis man ved
hvad man gør,vis du skal lege,så lav lige et gendannelsespunkt,så
kan man lege lige så tosset man vil,det har sat lidt ekstra skub i min pc,
WWWRRROOOOOMMMMMM
Manse9933

http://www.x-setup.net/product/home.asp?lang=EN
skal have adgang til nettet vis du køre en update.
Det kan også øge din nethastighed en smule,mmmmmeeeeeeeeeen det er en lang historie
der er mange muligehedder/tweaeks.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-07-04 19:21

og så er det gratis

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-07-04 19:30

tweakes

Kommentar
Fra : tona

Dato : 03-09-04 01:31

Det link fungerer vist ikke så godt

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 03-09-04 17:43

Som jeg har skrevet før: Det kan altså ikke lade sig gøre at dele båndbredden ligeligt, uanset hvad "folk" skriver.
Hvis der er nogen der påstår det modsatte, så vil jeg og mange andre, gerne have løsningen!
http://eksperten.dk/spm/54284
http://eksperten.dk/spm/298399
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : ruffi

Dato : 03-09-04 17:51

Tak for svaret pallebhansen.