/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Nogen der har kendskab til slankesiden?
Fra : Amadrienia
Vist : 636 gange
100 point
Dato : 16-07-04 07:58

Er der nogen her der har kendskab til denne side?
http://www.spilbingo.dk/slankesiden/index.php?Side=start.htm
Og som eventuelt har prøvet hendes "superkur" og ved om den dur til noget?
http://www.superkuren.dk/

Kommentar
Fra : annereenberg

Dato : 16-07-04 09:06

www.helsenyt.dk er en meget seriøs site. Prøv den. Ingen superkure dur. Du skal omlæge din kost i al fremtid, hvor du spiser alsidigt, og minimere kartofler, ris, pasta og hvidt brød. Det er nemlig disse ting de fleste tager på af, og som vi derfor også kan tabe os af, hvis vi spiser kun meget lidt. Vi skal have både fedt og kulhydrater. Fedtet skal komme fra planteriet, og kulhydraterne fra frugt og grønt.
Håber, at dette er en hjælp.
Med venlig hilsen
Anne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-07-04 10:59

Giver annereenberg helt ret: Glem mærkelige superkure og for den sags skyld også div. "mirakelpiller" . Det "virker" i en kort peride og kan i værste fald skade mere end ønskeligt.
Fornuftig omlægning af kost og motion er den eneste hensigtsmæssige og vedvarende måde at tabe sig på.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 16-07-04 15:29

Som du kan se på hendes side, har hun altid problemer med vægten. Ergo hjælper hendes kure ikke. Hvis du vil tabe dig - og forblive slank, så følg vægtkonsulenternes plan. Den virker. Alt efter hvor overvægtig du er, taber du dig 1½ til 3 kg om ugen på deres kostplan.
http://www.weightconsultants.com/da/
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Amadrienia

Dato : 16-07-04 17:31

Jeg ved godt at den eneste rigtige vej er varig kostomlægning og motion. Men hvis man nu gerne vil "sparke" sin kostomlægning igang med at smide de første 5 kilo rigtig hurtigt og derefter fortsætte med f.eks vægtkonsulenterne er der så ikke nogen der har en ide til hvordan man gør det?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-07-04 18:48

Jo, men hvis din krop har behov for at tabe sig, går det også hurtigt når du går igang med at tabe dig på "fornuftig" vis.
De fleste kure der reklamerer med "tab dig hurtigt", de går enten ud på at spise mindre eller tage piller der enten tager appetitten, eller "fylder " i maven så du ikke kan spise så meget.
Det eneste du får ud af det, er at efter kort tid så nedsætter din krop forbrændingen fordi den ikke har så meget at arbejde med, og så er det, at når du stopper sådan en kur så tager du hurtigere på igen.
Så mit bedste råd er: igang med omlægning evt. efter konsulenterne, eller ved egen hjælp. Og held og lykke med det.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 16-07-04 20:13

Jeg startede (igen) sidste uge. Selv om jeg syndede og spiste 2 - 3 vaffelis, tabte jeg mig 3 kg. Desværre er jeg et håbløst kvaj, så jeg holder den ikke. Og DET ses. Men lige så snart jeg finder motivationen igen, går jeg i gang. Og det skal helst være snart. Jeg har væddet 1000 kr med min storebror om at jeg har tabt 25 kg. inden december. Men det kan jeg også sagten - hvis bare jeg går i gang og holder den. Min lillebror tabte sig 70 kg på mindre end et år. Men mænd taber sig af en eller anden uforklarlig grund hurtigere end kvinder på den kost.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 18-07-04 10:15

Hejsa

Jeg kender siden rigtig godt, men kan ikke anbefale den, da Tina imod bedre vidende alligevel forsøger at sælge kure der lige hurtigt får en til at smide nogle kilo. Hvis du læser hendes artikler kan du godt læse at hun fraråder hurtigere kure, men alligevel så sælger hun dem.

Hvis du vil tabe dig er vejen frem ikke kure, men en omlægning til sunde kostvaner. Det er hverken trist, kødløst eller kedeligt. Prøv at kigge her http://slankigen.webbyen.dk så kan få gratis råd og hjælp.

Hvis du vil sparke dit vægttab igang skal det ikke gøres med kur, da den bare betyder at du tager endnu mere på igen efter kuren.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 19-07-04 13:36

hvor er det dog velgørende (for mig, ren egoisme) at læse om andres kvaler mht. de evindeligt forbandede for mange kilo. heldigvis har mange fået øjnene op for, at vi mennesker og vores evne til at forbrænde fedtet, er yderst forskellig. ligeså evnen til at "tage" sig sammen og der er immervæk forskel på at skulle tabe sig 5 eller 40 kilo. de 40 ligger så langt forude, at det virker håbløst at gå i gang
her i huset har vi fundet frem til en metode, som hjælper os (har i årevis rutchet op og ned, har nok i den forløbne tid tabt omkring 999 kg og hvor er de?). vi serverer vores næsten almindelige mad i mindre portioner, og der bliver kun øst een gang op i køkkenet!! grøntsager er kommet på bordet, manden er holdt op med at tro, at det er med døden til følge, at "æde kaninføde". han synes faktisk om det nu.
når ånden kommer over mig, hedder det stavgang en kortere strækning (pga. parkinson).
siden jul har jeg tabt mig 18 kg stille og roligt, og manden 10 kg. vi synder altid, når vi er i byen, men ikke i større mængder. kort sagt vi lever normalt.
held og lykke til os alle med et sundere liv.
aasenissum
ps. motivationen er nok den, der er sværest at finde.

Kommentar
Fra : Amadrienia

Dato : 21-07-04 23:48

Bare lige en kommentar til Dova (http://www.kandu.dk/dk/spg/45266) :

Jeg var allerede startet på DDV da jeg skrev det spørgsmål her så det er såmænd ikke inspireret af kommentarerne her at jeg startede på det. Mit problem er at jeg ved jeg skal hjem på ferie-besøg hos mine forældre i næste uge (3 dage) og sådan et besøg plejer at koste mig 2-3 +kilo. Ligemeget hvor gode mine intentioner er om at holde DDV'sk! Derfor er det meget træls at tænke på at jeg skal bruge tid på at smide de kilo igen (især fordi jeg næsten lige er startet og der endnu ikke sket noget rent udseende mæssigt med min krop). Så det ville altså være rart hvis der var nogen der havde kendskab til en superkur eller noget tilsvarende som hjalp mig med at smide de kilo rigtigt hurtigt igen.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 22-07-04 00:23

hej amadrienia,
er det ikke muligt for dig, at få dine forældre med på, at holde dine gode intentioner vedlige. hvis ikke, må du true med at medbringe din egen mad
fortæl dem, hvor vigtigt dit projekt er for dig, og hvad det har kostet dig at nå så langt, som blot det at komme i gang. de kender og elsker dig og må derfor kunne bringes til at forstå alvoren.
for vi ved jo, at vi på den ene side ikke både kan glæde os til, at komme hjem til de dejlige kødgryder og på den anden side slippe ustraffet.
held og lykke
...aasenissum
du kan måske nøjes med bare at tage én lille portion, når fadene cirkulerer - jo gu' er det svært.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 22-07-04 00:24

Bevar mig vel. Er alle forældre ens??? Min mor plejer altid at sige - nærmest i samme sætning: Nu SKAL du altså tabe dig. Vil du ikke have et stykke kage til!
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 22-07-04 00:28

og så denne her ... ja jeg, pause med øjenbrynene omme i nakken, ville aldrig drømme om at vise mig i et par lange bukser. men min mor var nu også noget særligt.
go nat
...aasenissum

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-07-04 13:13

Ja de mødre og deres mad. Jeg husker det stadig selv om det er 20 år siden min mor døde.

Men den kur du søger hedder selvdisciplin eller også ækdh

Det må jo være noget med ,at du ikke kan lade være med at spise for meget af mors mad, medmindre det er "kaloriebomber" hun serverer, for så må du prøve at forklare at du er på kur.

ækdh = æd kun det halve

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 22-07-04 13:24

altså dova ....
jeg er ret vild med dine kommentarer rundt omkring
...aasenissum

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 22-07-04 13:37

Hejsa

Det behøver ikke at gå galt at tage på familiebesøg. Oftest går det galt fordi man får for mange kulhydrater. De fleste af os gør det at vi i virkeligheden får for mange kulhydrater. Hvis man er sportsudøver og har hårdt fysisk arbejde skal vi have mange kulhydrater, men den kost de fleste (for)ældre laver i dag er baseret på den kost vi skulle have for årtier tilbage, blandt andet for at holde varmen m.v.

Kulhydrater er rigtige gode, hvis vi skal yde meget, men hvis vi er på familiebesøg og blot skal forkæles, så går den helt i "kage" hvis man ikke passer på med kulhydraterne, da vi jo ofte i den slags situationer ikke laver så meget fysisk.

Spar på kartofler, ris, pasta og lyst brød, spis evt. rugbrød til morgenmad i stedet for franskbrød/rundstykke, og naturligvis vær tilbageholdende med sukkerholdige drikkevarer.

Lige et lille tip. Mange af de moderne fedtfattige produkter, herunder is, som blandt DDV lægger navn til har det problem at for at smage af noget kommer der meget sukker = mange kulhydrater i, og så hjælper det ikke spor at spare på fedtet.

Det er både fedt og kulhydrater der skal spares på.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-07-04 20:05

Jamen tak for det aasenissum.
Det er der ellers mange der ikke er, og jeg får da nogen drøje hug undertiden

når folk mener:

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 23-07-04 20:43

Hej dova.
Du skal ikke tage dig af, folk hakker på dig nogle gange. Dine indlæg er gode. Så det er nok ren misundelse, når der er nogen der hakker.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : dova