/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
tapet rester gode tips?
Fra : babee
Vist : 2791 gange
100 point
Dato : 15-07-04 16:06

jeg er ved at tage tapet ned i et værelse og jeg syntes det sidder meget godt fast. nogle der har gode råd til at få det nemmer af? jeg har brugt sæbevand. på forhånd tak og god dag

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-07-04 16:20

hvis det er meget, så lej en tapetafdamper
eller lav en meget tynd opløsning af tapetsklister og sæbe(brun) og påfør det med en malerrulle eller er stor pensel i et tyndt lag ,
nok til at det trækker ind i den gamle tapet, og lag det sidde 1 times tid, giv det eventuelt en tur mere.
det bør nu være opløst og lige til at tage af.

Mvh Natmaden

Accepteret svar
Fra : bauchmann

Modtaget 110 point
Dato : 15-07-04 16:26

Man kan hos farvehandleren på noget der hedder tapetløsner. Det er effektivt, men uanset hvad du bruger, så pas på hvis det er en gips eller spånpladevæg. Bruger man for meget opløses væggen. Krads først i tapeten, så væsken trænger bedre ind.
Torben

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-07-04 19:01
Kommentar
Fra : TQsen

Dato : 15-07-04 19:58

Du skal helt sikkert gå i din lokale malerforretning og købe tapetopbløder. At bruge en afdamper er faktisk spild af tid.... Det andet her går så meget hurtigere.... Et råd til dig: Bland det op i en tom Ajax-spray eller en anden form for forstøver og sprøjt det på væggen. Lad det sidde i 5-10 minutter, og tapeten er lige til at tage af.... Det er simpelthen SÅ nemt. Rigtig god fornøjelse.....

Godkendelse af svar
Fra : babee

Dato : 15-07-04 21:12

Tak for svaret bauchmann.