/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ny HD og fluid?
Fra : LottaJ
Vist : 278 gange
50 point
Dato : 15-07-04 14:47

Hej!

Står og skal købe en HD, men hvad betyder fluid?

Hvad skal man gå efter, jeg sidder og kigger på en med 2mb og en med 8mb fluid?

Mvh. PB

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 60 point
Dato : 15-07-04 15:26

der sidder nogle skiver inde i en harddisk der drejer rundt med stor hastighed. De sidder så i et leje! Fluid er egenligt bare en betegnelse for hvordan dette leje er lavet. I modsætning til almindelige lejer, er fluid indkapslet i olie/væske. Fluid er den engelske betegnelse for væske. Fordelen skulle være mindre støj, og længere holdbarhed! Jeg ville vælge den med 8 mb cache, da den normalt er hurtigere.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 15-07-04 16:21

Ud over det tedd har nævnt skal du være opmærksom på:
Rotationshastigheden (rpm) da denne afgør hvor hurtigt disken arbejder. Bagsiden er at jo højere den er des mere støjer den. Jeg vil også klart anbefale en fluid disk, da de generelt støjer mindre.

Der er ofte angivet en søgetid på harddisken. Det vil sige hvor mange millisekunder den er om at finde en tilfældig fil på disken. Jo lavere søgetid jo bedre.

Hvis du har lyst til at fordybe dig i yderligere detaljer om harddiske så kig her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18950&Guide=true&Showguide=1578

Godkendelse af svar
Fra : LottaJ

Dato : 15-07-04 16:48

Tak for svaret begge to! Det er bare fedt med så hurtig og kvalificeret respons! TAK!