/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Canon BJC 4550 problem?
Fra : fea
Vist : 329 gange
200 point
Dato : 14-07-04 23:19

Jeg har en Canon BJC 4550 som jeg ikke kan få til at virke under Windows XP. Den grønne power lampe står bare og blinker og farvepatronen går ikke plads. Kan problemet eventuelt løses ved at købe en ny patron eller er det spildt?
med venlig hilsen FEA

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-07-04 23:26

Dine patroner sidder helt på plads (klik)
start>programmer>kan du finde dit canon program.
start>indstillinger>printere>står din printer der

Kommentar
Fra : fea

Dato : 14-07-04 23:57

jeg kan svare ja til alle 3 spørgsmål desværre

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-07-04 00:03

Jeg kender ikke lige den du har, men inde i canon programmet bør der være et sted hvor nulstiller (efter montering af patron) og et sted til til justering med udskrivning af siden med stregerne som skal stå over hinanden.

Kommentar
Fra : fea

Dato : 15-07-04 00:33

Der findes desværre ikke nogen steder hvor man nulstiller efter at have skiftet patron

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-07-04 00:36

Tja så er jeg desværre tom for ideer

Kommentar
Fra : fea

Dato : 15-07-04 00:43

tak for forsøget

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-07-04 12:23

Nu skriver du ikke hvor gammel din printer er, men det du skal finde ud af, er om printeren er kompatibel med et XP- program. Det står i specifikationerne på printeren hvilke systemer den kan køre sammen med.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 16-07-04 13:21

dova, prøv lige at læse spørgsmålet igen, blækpatronen vil ikke gå på plads, det har intet med XP at gøre.

Men intet er umuligt, det kunne godt være selve patronen der er noget i vejen med.
Er den ny?, i så fald kunne du prøve at få den byttet til en anden.

Kommentar
Fra : fea

Dato : 16-07-04 13:28

jeg prøver at få en ny patron, så vil i høre om det virker.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 16-07-04 13:32

Hej Fea - du skriver, at du ikke kan få den til at virke under XP - men samtidigt siger du at farvepatronen ikke går på plads.
Er det dit operativsystem der er problemet?
Eller er det din patron du ikke kan få på plads?

Hvis man søger på Canon BJC 4550 findes der umiddelbart ikke ret mange oplysninger - så dova's spørgsmål er ret relevant. Hvordan tillsluttes din printer - via USB eller parallel. Og har den virket på andre maskiner?

Se evt. : http://www.uktsupport.co.uk/canon/bj/bjc4550.htm

Der er forskellige måder for selvtest m.m.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-07-04 13:35

Ja ellebye, men hvis fea har sat patronen rigtigt i, er det så ikke computerprogrammet der skal styre funktionen af printeren, og det kan da godt være jeg har misforstået spørgsmålet, men forstod det egentlig som om det var med XP-programmet der var kommet problemer . Evt ved skift fra f.eks Windows 98, hvor der ikke havde været problemer.

Kommentar
Fra : fea

Dato : 16-07-04 13:46

Hej IBM760 m.fl. da jeg bor på en ø uden fast forbindelse til fastlandet går der lige et par dage før jeg for prøvet en ny patron af. Den gamle sidder rigtigt i maskinen; men det er rigtigt at den tidligere har kørt under win 98 og er tilsluttet via parallelporten. Der er dog en xp driver på nettet som jeg har installeret.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-07-04 13:50

Jamen såtror jeg det er fordi printeren ikke kan arbejde ved hjælp af XP.
Min søns HP printer kørte fint med Win 98, Men kunne heller ikke med XP. Den stod også bare og blinkede.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 16-07-04 13:54

OK hvis du slet ikke har haft patronen op efter du installerede xp, så er det enten en driver der ikke fungere rigtigt, eller måske bios-opsætningen.

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 200 point
Dato : 16-07-04 14:06

Har du forsøgt at køre selvtest på printeren, så du kan se om den overhovedet virker?
Se mulighederne på siden: http://www.uktsupport.co.uk/canon/bj/bjc4550.htm
F.eks.
Cleaning Print Head

With the printer online, hold down the RESUME button for 2 beeps.

Self Test

Demo Test : Switch Printer off. Hold down power button for 1 beeps. Press RESUME to stop.
Status Test : Switch Printer off. Hold down power button for 2 beeps. Press RESUME to stop.
Ripple Test : Switch Printer off. Hold down power button for 3 beeps. Press RESUME to stop.
Nozzle Test : Switch Printer off. Hold down power button for 4 beeps. Press RESUME to stop.

På samme side findes nederst forskellige fejlkoder og iflg. den - er der noget der tyder på problemer med din patron:
Blinks | Green | 1 | Cartridge Not detected | Install or replace cartridge. You will notice the carriage will be in the middle postion.

Og til sidst - hvilken udgave af driver har du hentet:
http://software.canon-europe.com/software/canon_bj_windows_2000xp_printer_driver_for_bjc4550s1429.asp?model=BJC-4550
Denne er til XP/2000 - Engelsk.

Mvh
Ivan

Godkendelse af svar
Fra : fea

Dato : 19-07-04 18:49

Tak for svaret IBM760.
Ny patron løste alle problemer. Alle skal have tak for deltagelsen i mit lille problem.
mvh. fea

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-07-04 20:45

fea,
ikke for noget, men jeg var nu den eneste der forslog en ny patron, det var der slet ikke tale om i det svar du anerkendte.

Pricipielt er det ligegyldigt med pointene, men historisk er det forkert.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : fea

Dato : 20-07-04 12:58

Hej ellebye, det kan du have ret i; men inden du skrev havde jeg besluttet at prøve med en ny patron og svaret fra IBM760 gav mig ny nyttig viden om andet ved printeren. Svaret accepterede jeg også kun lavt.
mvh. fea