/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
hvor kan jeg finde hjælp til flash mx...~
Fra : rudik
Vist : 572 gange
50 point
Dato : 14-07-04 19:42

spørgsmål:

jeg er kommet okay igang med flash mx.
men nu, vil jeg gerne have noget DANSK vejledning i programmet.
jeg leder efter,DANSKE tutorials, eller flere flash templates, end dem der er i forvejen.

PS: ER der et flash program der er bedre end flash mx, til at lave flash hjemmesider i?

Mvh
//rudik

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 14-07-04 20:42

Du kan for ca. 100 kr. købe bogen "hurtigt i gang med macromedia flash mx 2004"
http://www.ibooks.dk/default.asp?mode=show_item&vare_id=134220

Det er vel et must?

Accepteret svar
Fra : jhvp

Modtaget 50 point
Dato : 14-07-04 21:38

Nej jeg mener absolut at hvis man vil lave noget du selv skal styre på en
flash site, ja så skal man da bruge Macromedias Flash, det er bare programmet !!!
Jeg har selv arbejdet med flere generationer af flash startede med 4'eren som
efter min mening ikke var særlig god, men da 5'eren kom hjalp det meget på det
da den første MX'eren kom fik vi endnu flere muligheder, jeg er ikke selv så glad
for MX 2004, men det er nok en vane sag

Jeg beklager jeg ikke lige har noget godt dansk link, jeg bruger selv WWW.FLASHKIT.COM
og end i mellem køber jeg bladet Computer ART, som ind i mellem har nogle gode tutorials
men på engelsk.

MVH.

Jan

PS. eller kig hos din blad hanler, de har disse billige hæfter som også den tidliger debatør
har skrevet om.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 14-07-04 22:13

--> jhvp
--> carstenGP
jeg har faktisk været på biblioteket, der fandt jeg bogen `macromedia Flash MX trin for trin`
og jeg har da allerede, lært nogen grund trin.
jeg gad godt at lave drop down menu`er og lignene, og det står der ikke noget om i bogen.
og jeg har prøvet skabelonen i flash mx, men den fatter jeg ikke
er jeg på den eller hvad?
er der en der har en færdig drob down menu. så jeg kan se , hvordan den er bygget op?
rudi@plantcon.dk
-->jhvp
jeg skal nok prøve at se på linket.

//rudik

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 14-07-04 22:17

--> carstenGP

jeg tænkte på, casten, er den der bog noget vejre. altså er den god?
har du selv læst den?
det var da en idè , men trin for trin bogen er på 300sider og lære mig at lave flash film lyd video animathion og optimèr mine shapes.

kan jeg så få en anmeldelse

//rudik

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 14-07-04 22:25

-->jhvp
det er helt sikkert et godt link
især, gallery og musiken. det lete jeg nemlig også efter
fedt
jeg havde fået linket før, men havde ikke gidet at kigge ordenligt efter på sidden. forstår du, jeg er meget dårlig til engelsk. det er ikke ligefrem mit ynglings sprog

//rudik

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 14-07-04 22:26

Har du hør på biblioteket hvad de ellers kan finde til dig eller bestille hjem,
man kan jo også søge på deres hjemme side, og evt. bestille hjem, det
kunne jo også være de havde den omtalte bog.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 14-07-04 22:36

ja..jeg skal prøve.
men dit link, er helt sikkert godt
jeg kan ikke vente med at komme igang

//rudik

ps. venter lige lidt med at accepter.

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 14-07-04 22:42

Jeg er heller ikke selv den store hej i dette med sproget også grundet
at mange af de ting der siges er mere teknisk engelsk, og ikke lige frem
skole engelsk. Men jeg har ind i mellem faldet over nogle video tutorials
dem syntes jeg er meget gode også selv om de er på engelsk, for så
kan man da følge lidt med hvad der sker. jeg mener at have set nogle
på følgende sider.
http://www.lynda.com/tips
http://www.computerarts.co.uk

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 14-07-04 23:00

Har lige søg lidt mere og her er nogle flash video tutorials :

http://www.cbtcafe.com/flash/index.html

søger lige lidt mere og beklager men det meste af det jeg
kender og finder er ikke på dansk, men oven stående virker
som om det kunne være godt

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 17-07-04 09:18

Tak for svaret jhvp.