/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Deepfreeze problemer hjælp
Fra : mikesav
Vist : 1129 gange
100 point
Dato : 14-07-04 17:40

Jeg har nu kørt deepfreeze i en længere periode uden problemer, den har fungeret fint og gør det stadig, men pludselig er mit ikon for deepfreeze forsvundet i systemtrayet så jeg kan ikke disable den hverken med "shift+dobbeltklik eller "ctrl+alt+shift+F6" jeg kan se den kører under joblisten processer, men jeg kan ikke aktiver den.
Og jeg har ikke installeret andre programmer, jeg har tjekket for virus og trojanske programmer, de melder heller ikke nogle fejl.
Er der andre der har haft dette problem? og hvordan løses det? jeg har bemærket at der i mappen hvori deepfreeze befinder sig er en undermappe med filer og mapper der har nogle underlige tegne, og vil man åbne mappen kommer der en fejlmedelse.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-07-04 20:18

Hvis du bruger Win ME eller XP kan du jo bare tilbagestille din computer til før problemet opstod: Start/alle programmer/tilbehør/systemværktøjer/systemgendannelse
Hvis du vil disable(Slå den fra) den midlertidig: Ctrl+alt+delete og markere den og sige afslut job.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mikesav

Dato : 14-07-04 20:52

Desværre er det win 2000 jeg har, og jeg kan ikke få retighed til at stille noget ur eller andet tilbage

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-07-04 01:11

Kan du ikke bare installere deepfreeze igen.?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mikesav

Dato : 15-07-04 15:32

Nej det kan ikke lade sig gøre uden at man slår deepfeeze fra først og det kan jeg som sagt ikke

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-07-04 16:12

Kan du ikke i start/søg i alle filer og mapper, lede efter genvejen: Deepfreeze og evnt. selv lægge den ned som en ny genvej?
Hvis det er en tidbegrænset version kan det være problemet, så kan du stille dit ur tilbage, og se om den fungerer.
Her er hvad en skrev?:
When deepfreeze is disabled, the little icebox icon blinks with a big red "X" on it.
edit: btw, when it's disabled

http://www.faronics.com/canada/support.asp
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mikesav

Dato : 15-07-04 20:41

Hej Palle
Det du beskriver på engelsk er det der ikke kan lade sig gøre, isbjørnen med krydset er uden kryds normalt, og med kryds når den er deaktiveret, men den skal være synlig på listen for at kunne deaktivere den, så desværre, uret kan heller ikke stilles tilbage idet deepfreeze ikke tillader at man piller ved det.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-07-04 21:08

"jeg kan se den kører under joblisten processer, men jeg kan ikke aktiver den." Når den kører på joblisten, så er den jo aktiveret, og du kan deaktivere den (Men den vil være der næste gang du genstarter igen)
Hvis den er deaktivert så kan du bruge din computer som om den aldrig havde været installeret. Og så kan du geninstallere. Det kan du forøvrig også hvis du trykker F8 ved opstart og kører i fejlsikker tilstand (Kan man ikke også det i win 2000?) I fejlsikker kan man også fjerne og geninstallere den, ligesom uret kan stilles.
Men har du ledt efter ikonet, det kan da ikke bare blive væk? Kan du ikke højreklikke på den blå bundlinie og sige/stille noget så den bliver synlig igen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mikesav

Dato : 16-07-04 14:26

Det er rigtig at den ligger i service under msconfig, og jeg kan fjerne fluebenet, men for at det bliver aktivt skal maskinen genstartes og der træder deepfreeze så til igen og reetablere sig, det at sætte uret tilbage under fejlsikret tilstand har jeg også prøvet, men det giver mig heller ikke ikonen tilbage.
At hente den i den mappe giver blot en aktivitet et sekund for derefter intet at ske

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-07-04 17:36

Du kan sende dem en mail: support@faronics.com
Hvis du har deep Freeze på en cd så vælg uninstall deep Freeze, så kan du senere installere
Hvis du har den på en fil så dobelklik DF5Std.exe (Men kan nok kun installere, og det er ikke tilrådelig, da det kræver en afinstallering først)
ELLER:
Du kan ikke jo få dit ikon (logon dialog box) frem med Ctrl+shift+alt+F6? nu er vel kun nummerlock slået til?
Hvis du vælger Boot Thawed så vil deep Freeze være inaktiv ved næste opstart
En anden metode til at gøre Deep Freeze inaktiv, skulle være at omdøbe Persis0.sys til feks.: 1Persis0.sys
C:\Program Files\HyperTechnologies\Deep Freeze\Persis0.sys. In XP: C:\Persi0.sys.
VH Palle Hansen
NB: Hvilken version snakker vi om?