/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Ny stik på skærm....
Fra : carina94
Vist : 365 gange
200 point
Dato : 14-07-04 16:21

Jeg har haft indbrud og de er løbet deres vej med min pc.. Så har de været så venlig og klippe mit stik til skærmen af og taget det med..

Kan man sætte et nyt på selv??? Jeg har et kabel og stik fra min gamle HP skærm..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-07-04 16:28

Det kan du sagtens, med en loddekolbe og lidt tin.

Kommentar
Fra : carina94

Dato : 14-07-04 16:31

Hmmm.. Det kunne jeg godt selv regne ud. Men jeg syntes ikke lige de passer i faver. Er der en standdart for hvor de skal sidde.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-07-04 16:39

Ja det er lidt forskelligt.
Er der 9 ledninger ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-07-04 16:43

Se på denne side om du kan finde noget der passer.
http://www.hardwarebook.net/connector/index.html

Kommentar
Fra : carina94

Dato : 14-07-04 16:45

Ja der er 9 led på...
Grøn,Pink,Blå,Gul,Orange,Hvid,Rød,Grå og Sort. Hvor de 3 første er en lille smule tykkere.

Kommentar
Fra : carina94

Dato : 14-07-04 16:55

Tja.. Jeg kan ikke lige finde det. Der er et med 19 ben, men på stikket til skærmen er der kun 15

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-07-04 16:59

Jeg har en ledning her men med helt andre farver. Øv.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-07-04 17:06

Hvad hedder skærmen ?
Der findes stik med 15 ben på det link du fik.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-07-04 17:10

Under - Video -
Finder du et stik - VGA(15)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-07-04 17:15

Men men alle farver er ikke med.
Så må der findes kreative løsninger herfra.

Kommentar
Fra : carina94

Dato : 14-07-04 17:17

skærmen hedder orion hvis det kan hjælpe nogen.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 14-07-04 17:31

Det ikke nemt jeg prøvede en ibmskærm og der var nogle ben der var loddet sammen,
så en ledning faktiskt sad til 2 ben. og det kan man jo kun se på originalstikket.

jeg gav op, men selvsølgelig kan man det lade sig gøre.
hvilken skærm har du ?
hvis du er heldig sidder din ledningsstump med et stik inde på printet(i skærmen)
og kan så nemt tages af(når du har åbnet skærmekassen)

(PAS PÅ GAMMEL STRØM)

Kontakt en relevant butik/producent og bestil et nyt kabel
og sæt det til. Det virker.

Hvis det ikke sidder med stik skal der loddes, har du prøvet det før ?

Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 14-07-04 17:44

natmaden

det er sikkert en ældre skærm med fast skærmkabel.

per

Kommentar
Fra : carina94

Dato : 14-07-04 19:04

Der er et stik så jeg kan godt sætte et nyt kabel på hvis jeg kan få et.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-07-04 19:18

Den billigste løsning er at købe en ledning med to kontakter,
klippe den ene af. Koble ledningen i skærmen.
Men hvis farverne ikke stemmer, så er du lige vidt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-07-04 19:21

Eks. Sandberg har en forlængerledning til 199 Kr.
Vare nr. 501-60
http://www.sandberg.it/worldwide/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-07-04 19:25

Orion skærm
Hvor gammel er den ?
Og hvor stor ?
Jeg tænker på hvad en ny koster, ev en brugt.
For meget arbejde er nok spild af penge.

Kommentar
Fra : carina94

Dato : 14-07-04 19:47

Er enig i det ikke kan betales sig og gøre alt formeget ud af det. Men hvis man nu lige kunne lode det kabel på, man har til og ligge på var det jo nemt.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 14-07-04 20:15
Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 14-07-04 20:30
Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 200 point
Dato : 14-07-04 20:37

De tre lidt tykkere ledninger er til de tre farvekanoner Rød 1, Grøn 2, Blå 3.
Det skulle være skærmede ledninger. Skærmene kan være isoleret.
Ben 13 H sync er sort.
Ben 14 V sync er hvid eller grå.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 14-07-04 21:07

øv jeg lavede et indlæg med det hele, men de forsvandt ser jeg.
så jeg vil nøjes med
1. tehcnet har fundet dit stik.
2. (PAS PÅ GAMMEL STRØM)
3. ledningen som bibsame henviser til kan bruges(med forbehold) tror ikke at den er skærmet til den pris.
4. (PAS PÅ GAMMEL STRØM) HUSK DU KAN FÅ ET LAP OVER FINGERNE.
5. et måleinstrument/gennemgangstester til at måle om benet du lodder, nu også er det ben, der har den ledningsfave som vi nu tror.
6. hvis du ikke har loddet før sååååå.. er dette projeckt et dårligt sted at starte
7. Du vil aldrig glemme det lap over fingerne som du kan få, hav respekt..
8. ved forkert montage er det mindste der kan ske at det ikke virker. det værste er at din pc er brændt af.

God fornøjelse.

Mvh. Natmaden

Godkendelse af svar
Fra : carina94

Dato : 15-07-04 18:28

Tak for svaret Teil.
vi har opgivet at sætte stik på. men vil forsøge at opdrive et nyt kabel komplet.
mvh og tak

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-07-04 18:54

Det er sikkert den bedste løsning.
M.v.h.