/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Powerpoint, ændre kategoriakse
Fra : scandinavia
Vist : 361 gange
200 point
Dato : 14-07-04 14:11

Hej

Jeg har et gammelt powerpoint dokument som jeg er ved at lave rettelser i. I en almindlig søjletabel, har jeg sat kategoriakse X til at være 16000. Det vil sige at der går søjler op og ned på begge sider af de 16000, op for de der er større end 16000, ned for de der er under. Jeg skal nu have flyttet denne akse til 14000, men kan ikke huske hvordan man gør?

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 14-07-04 15:07

kan du ikke dobbeltklikke og ændre?

er du sikker på det er i Powerpoint?

Prøv lige og uddybe og forklare lidt bedre hvad det er du vil - jeg synes det er lidt uklart...

Kommentar
Fra : scandinavia

Dato : 14-07-04 15:32

Ja, jeg er sikker på det er powerpiont.

Jeg har prøvet at dobbeltklikke men jeg kan ikke se hvordan jeg ændrer aksen.

Hvis du forestiller dig et diagram som det almindelige man får, men hvor der også er værdier under 0. Det er det samme her... nulstregen er bare ændret til 16000?

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 14-07-04 16:05

vil du have at x aksen krdser y aksen ved 16000? jeg er vist ikke helt med endnu...

Accepteret svar
Fra : Dkkasper

Modtaget 200 point
Dato : 14-07-04 16:12

dobbeltklik på et tal på y aksen vælg faneblad to og her kan du mid på siden ændre hvor y og x skal krydse hinanden...

jeg har selv lige forsøgt... og det virker

Godkendelse af svar
Fra : scandinavia

Dato : 15-07-04 10:05

Tak for svaret Dkkasper.

Du har ret, det virker