/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
At gøre billeder større i frontpage
Fra : traveldreamer
Vist : 350 gange
50 point
Dato : 21-06-02 18:01

Hej
Først tak for hjælpen til de der hjalp mig med rammer.
Jeg har nu et andet problem. Jeg skal lægge billeder ind på min hjemmeside i FP2000, men kunne godt tænke mig, at når man trykker på et billede vises dette (evt. i særskilt vindue) i større format.

Er der et trick til dette eller er det at have billedet 2 gange i hver sin størrelse på hver sin side.

På forhånd tak

Traveldreamer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-06-02 17:19

Fri, 21 Jun 2002 16:01:09 GMT, skrev "traveldreamer"
<traveldreamer.news@kandu.dk>:

>Jeg har nu et andet problem. Jeg skal lægge billeder ind på min
>hjemmeside i FP2000, men kunne godt tænke mig, at når man trykker på et
>billede vises dette (evt. i særskilt vindue) i større format.

Du kan ikke lave det direkte i FP, der skal noget javascript til.
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/popuptest3/>
(højreklik => vis kilde).

I stedet for et tekstlink kan du bare indsætte en thumbnail som
link.

>Er der et trick til dette eller er det at have billedet 2 gange i hver
>sin størrelse på hver sin side.

Du bør have det i hver sin størrelse, ellers er der ligesom ingen
grund til at have små billeder, da folk så alligevel skal hente
det store billede og det tager jo tid.

Samtidig bliver billedet dårligt når du lader browseren krympe
det.

Thumbnails kan du jo nemt lave i FP.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 50 point
Dato : 21-06-02 20:05

Hej Knud
> I stedet for et tekstlink kan du bare indsætte en thumbnail som link
Det er muligt at jeg har misforståer spørgsmålet, men FP kan sagtens lave
thumbnails ganske automatisk og når du klikker på billedet åbnes billedet i
fuld størrelse i nyt vindue.
Prøv at kikke på min simple hjemmeside, der har jeg lavet det
www.ocicats.dk

Med venlig hilsen
Steen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-06-02 21:16

Fri, 21 Jun 2002 21:04:37 +0200, skrev "goofy"
<vinbaek@oncable.dk>:

>Det er muligt at jeg har misforståer spørgsmålet, men FP kan sagtens lave
>thumbnails ganske automatisk og når du klikker på billedet åbnes billedet i
>fuld størrelse i nyt vindue.

Jep, men det bliver jo i helt vindue og ikke i et nyt, som
tilpasser sig billedets størrelse og ikke har de overflødige
ting, som adressefelt, statusbar osv.

Samtidig passer siden med det store billede ikke ind i sidens
design, så hvis man ønsker det, så skal man lægge billederne ind
på hver sin htmlside.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Godkendelse af svar
Fra : traveldreamer

Dato : 04-07-02 22:02

Tak for svaret goofy.