/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Støtteben aviskørsel
Fra : Busken
Vist : 611 gange
100 point
Dato : 14-07-04 13:06

Har nogen erfaring med, hvilket støtteben, der er bedst, når man kører med aviser (2 tasker bagpå).

Cyklen er en helt almindelig herrecykel.

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 14-07-04 13:15

Hej busken
Jeg kender ikke leverandøren, men jeg kan oplyse at postbudene har nogle rigtige gode støtteben - de må kunne oplyse, hvor / hvem som kan levere nogle sådanne
mvh
krakgt

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 14-07-04 13:22

Nok måske lige i overkanten dyr løsning, vil jeg tro!

Postbudende har så vidt jeg ved støtteben foran nu, fordi de har det meste af vægten i fortasten, men min søn skal have taskerne bagpå.

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 110 point
Dato : 14-07-04 13:28

Hej Busken.
Da det gælder om at have ligevægt er et af de der støtteben midt under cyklen at foretrække. Jeg så et avisbud for et par år siden som havde fået sit modificeret med et stykke rør bøjet som et svagt U , det var så svejst på støttefoden således at den blev bredere der hvor den stod på jorden, sådan ca. 40 cm
U - formen var lavet så det kunne slås op og alligevel være omkring baghjulet.
Hvis du har lidt snilde og måske et svejseværk skulle det være til at lave.
held og lykke med det mvh Benny

Godkendelse af svar
Fra : Busken

Dato : 10-10-05 14:55

Tak for svaret bennymanden.

Aviserne blev dog opgivet, men dit svar lyder brugbart for andre i samme situation.