/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
MYRE BEKÆMPELSE!!!!!!!!!!!
Fra : Myns
Vist : 22061 gange
50 point
Dato : 14-07-04 00:04

Hej.
Jeg ved ikke om det er det rette sted at stille dette spørgsmål, men jeg prøve nu aligevel . Der er sikkert nogen der kan svare. Jeg har en del problemer med myrer. Hvordan bekæmper jeg dem uden at bruge gift eller varmt vand.
Myns

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 14-07-04 00:11

Støvsugeren.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 14-07-04 00:17

Hejsa
Vi har med held bekæmpet myrer med en blanding af 1/2 bagepulver og 1/2 flormelis. Nå de spiser blandingen død de, men det kræver jo at der hele tiden er strøet noget af blandingen der hvor de færdes

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 14-07-04 00:17

meget morsom, men det er uden i haven.

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 14-07-04 00:18

Jeg mener altså jakjoe.

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 14-07-04 00:20

Hej grausen.
Det vil jeg lige prøve, men ikke i aften, så jeg accepterer ikke svaret endnu, jeg vil lige se om det virke, men tak for svaret.
Myns

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 14-07-04 00:24

Hej igen......
Bare helt ok, det kan jo også være der dukker bedre forslag op......jeg vil lige tilføje at vores myrer er indendørs, så jeg tør ikke sige hvordan virkningen er når der kommer dug/regn osv, men skal man evt. strø lidt hver dag er det jo en billig løsning alligevel

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 14-07-04 00:31

Hej.
Jeg vil ihverfald prøve det. Tak og sov godt.
Myns

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-07-04 01:15

Nogen mener at kanel kan bruges til at fjerne myrerne, men der er kun et effektivt middel og det er myrelokkedåser og en støvsuger til at fjerne døde myrer.
Man kan ikke fjerne myrer nænsomt, men myrelokkedåser er børnesikrede og særdeles effektive.
Lidt tips:
http://www.kandu.dk/dk/tip/8404
http://www.kandu.dk/dk/tip/8410
hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 14-07-04 01:27

Hej igen.
Sover du aldrig. Sig mig engang kan du svarer på alle kategorier? Men som jeg skrev er det ude i min have, der trot jeg ikke myrerdåse er så effektiv, og det drejer sig om et stor myrerbo. Nå nu sige jeg alrså godnat, og slukker min computer. Nu må det værer nok for i dag.
Myns !!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 14-07-04 10:13

Jeg har den mærkeligste teori:

Myrer er særdeles gode til at tilpasse sig, og myrerne(ihvertfald i min by)har indtaget det meste af fjernvarmenettet!!!

Ikke for at det ska lyde som en sammensværgelsesteori-

Men de bor altså i de der fjernvarmerør, hvor de gnaver skummet ud, så de har plads til HELE familien - der er jo dejligt varmt hele året, og huslejen er til at komme over.....

Nå men det var vist ikke det du ville vide,

Myregift til nedvanding virker hver gang - men er tussedyrt!!

Hvis boet er lidt af vejen - og du ikke er så miljøorienteret - så brug dieselolie. Selvfølgelig i en kontrolleret mængde...

Ellers har jeg hørt at halvt vand halvt borax(fra matas)skulle gøre jobbet.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 14-07-04 10:47

Hej michaelmoeslund, - jeg ved godt at dette er udenfor spørgsmålet....men så bor du nok på Østerbro, ikke? Jeg har for mange år siden hørt, at hele Østerbro er undermineret af farao-myrer, som er kommet hertil med fragtskibe. De er bittesmå, så små at de kan gå i glas med patentlåg, som er lukkede vel at mærke. De har også været et stort problem på visse hospitaler, da myrerne elsker blod og går i sår... De kan kun slås ihjel ved at skadedyrsbekæmpere kommer ud og lægger kød til myrerne med hormoner i, så deres forplantningsevne ødelægges.
Så hellere en myretue i haven, hva'???

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-07-04 10:54

Uden at bruge gift eller varmt vand. ? Det er slet ikke nemt. Du kan måske "lokke" nogen af dem væk ved at anbringe f.eks. en flaske med sirup i. Så de kommer til at klistre fast. (sådan lidt ligesom en hvepsefælde) Men helt slippe af med dem uden gift kan du ikke.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 14-07-04 11:08

Nej helt ærligt Myns man kan ikke effektivt bekæmpe myrer i haven og slet ikke uden gift.
Der er da heller ingen grund til at gøre noget ved det med mindre de underminerer et eller andet vigtigt eller går ind i husene. Jeg overså da godt nok dit inlæg om haven, men helt ærligt myrer er da en del af det udendørs og du må så solbade et andet sted hvilket der jo slet ikke er vejr til

Kommentar
Fra : calista

Dato : 14-07-04 13:11

Enig med BjarneD!! Myrer kan ikke bekæmpes uden gift, desværre.
Vi har haft myrer både udendørs og indendørs, prøvet med alle de gode gamle husråd, kaffegrums, æggeskaller, appelsin, kanel, hvad ved jeg!!
Intet held!
Det eneste der virkede var, at jeg ringede til vores vicevært og han rekvirerede så en skadedyrsbekæmper. Det tog max 15 minutter at sprøjte stuen og soklen uden for, og vi er nu myrefri.
Iøvrigt blev der også dømt farao- myrer her. Lede små krapyler!!!

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 15-07-04 09:05

Hej Axelise,jeg må godt nok skuffe dig med at jeg bor i Ebeltoft...

-Nu når jeg læser det hele igennem syntes jeg der måske smuttede en tone af "slå alt hva der bevæger sig ihjæl" ind i mit indlæg...

Jeg har stor respekt for de små "kære" tankvogne..

MEN når hele vores hus gentagne gange bliver oversvømmet af flyvemyrer der er alle steder,så finder jeg altså de kemiske våben frem....

Kommentar
Fra : zylles

Dato : 24-07-04 23:01

Hvad med nogle vagtler... de spiser både myrer og æg...

Godkendelse af svar
Fra : Myns

Dato : 25-07-04 10:17

Tak for svaret BjarneD.
De skal simpenhen væk, for de underminerer min flotte høj, hvor jeg har lavet et vandfald som løber ned i mit lige så flotte havebassin, så du har nok ret i, lidt gift og de er væk . Nu må vi se hvor lang tid der går før de kommer igen, så må jeg jo igang med giftsprøjten igen, desværre. Ha en god søndag fros vejret.

Kommentar
Fra : leeg

Dato : 31-03-11 11:09

Kode
<a href="http://www.myremanden.dk/">myremanden.dk</a>
kan nogle tricks. Han benytter allergivenlige midler til myrebekæmpelse, og det er ret billigt. Han bor i Østjylland.

Mvh.
Lars

Kommentar
Fra : RasmusK2990

Dato : 22-09-12 23:37

Hej der er mange måder at komme myrer til livs. Jeg vil foreslå at gøre det selv, det har jeg selv bedste erfaring med. OG hvorfor smide penge efter en mand der kommer og spreder gift, nå du selv kan være myrenes morder

Jeg benytter mig selv af redskaber herinde fra:
<a href="http://www.myrebekaempelse-hjaelp.dk/">myrebekæmpelse
<a href="http://www.myrebekaempelse-hjaelp.dk/myrer-i-huset">myrer i huset</a>
<a href="http://www.myrebekaempelse-hjaelp.dk/myrer-i-haven">myrer i haven</a>

Jeg håber du kan bruge linkene til noget. Hvis du har nogle spørgsmål udover dette er jeg klar til at svare.. Men disse links burde besvare alle dine spørgsmål nu og i fremtiden om myrebekæmpelse :D

Kommentar
Fra : RasmusK2990

Dato : 22-09-12 23:38

Undskyld.. Her er et link der virker: www.myrebekaempelse-hjaelp.dk