/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Filer og Filer ??
Fra : gamle61
Vist : 329 gange
100 point
Dato : 13-07-04 23:24

jeg downloader somme tider lidt musik , og så er det sket at når jeg lukker RAR-pakken op så er der en APE fil og den kan jeg ikke lukke op og bruge - Findes der en oversigt over typer fil og hvad de bruges til og hvad for et værktøj der skal til for at bruge dem
en anden ting der også irriterer er hvordan kan det samme stk musik fylde forskellig ,når begge udgaver er Winamp media file , det stk. musik jeg taler om har jeg i to udgaver 1- fylder 4,5 mb - 2- fylder 33,7mb
håber der er en der kan bringe orden i forvirringen - m.v.h. gamle61

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-07-04 23:31

Filtyper ??? http://www.file-ext.com./

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 13-07-04 23:41

MOLOKYLE> - var lige omme og kigge - og blev endnu mere forvirret - kender du ikke en side på jydsk, sådan at man har en chance for at fatte lidt af det
m.v.h. gamle61

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-07-04 23:45

Du skal bare have fat i Winamp afspiller http://www.winamp.com/player/ vælg den free!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-07-04 23:51

gamle61 -> Når endelser (suffix) på filer er akronymer for engelske ord, hvorfor tror du så forklaringen findes på engelsk ...mon ...altså ?

Harddisk er det dansk ? Hvad betyder RAM, ROM, CD, COMPUTER, ???

Når man stiller et spørgsmål som dit, findes forklaringen (den korrekte ..det er !) muligvis ikke på jysk

Ps. Mit svar vedrører kun din første del af spørgsmålet:

Citat
Findes der en oversigt over typer fil

...hvis du skulle være i tvivl.

BjarneD er sikkert bedre til at hjælpe dig med den anden del.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-07-04 23:58
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-04 00:01

Ps. Mærk HELE URL'en (..engelsk forkortelse igen : http://www.wordiq.com/definition/Url ) af og kopiér den op i din Browser's (..flere engelske ord : http://www.wordiq.com/definition/Browser ) adresselinje.

Kandu.dk ....og molokyle driller

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-07-04 00:03

Du hentyder måske til min jyske baggrund Molo.
Her er en jysk oversættelse af dit link http://www.jenzen.hjem.wanadoo.dk/guider/powerpointguider/filerogtyper.ppt

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-07-04 00:07

Du kan også se her: http://filext.com/detaillist.php?extdetail=ape
Den første er et program der hedder: Monkey's Audio Lossless Audio Compression Format
Den næste er den jeg foreslog og som er almindeligt brugt: Winamp Plug-ins AVS File

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-04 00:09

Nej BjarneD -> Jeg hentyder til denne bemærkning :

Citat
Fra : gamle61 Dato : 13-07-04 23:41

- kender du ikke en side på jydsk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-07-04 00:12

Gamle61 du kan jo prøve at hente og installere Winamp

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-07-04 00:15

Det forstod jeg, men jeg kunne ikke dy mig for at drille Molo ved lidt dumt at kæde dette sammen med:
>>BjarneD er sikkert bedre til at hjælpe dig med den anden del.<<
Jeg er nok ikke bedr, men fornægter bestemt ikke min herkomst efter 5 fortvivlede år på djævleøen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-04 00:17

..og gamle61. Jeg gasser altså ikke, når jeg fortæller dig at 98% af al litteratur og opslagsværker om datalogiske emner er på andre sprog end dansk. De 80% er på engelsk, resten på fransk, tysk, italiensk, spansk, tyrkisk og urdu.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-07-04 00:20

..og vi bruger mest engelske udtryk. ´Computer betyder beregner og det er da skidt at sige min Personlige Beregner driller, men spørg du bare løs. Jeg har eng-da da-eng ordbog på min Beregner.

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 14-07-04 00:23

</MOLOKYLE>tak skal du have indtil videre - du fandt mange spændende ting frem at kigge på og som du skrev højere oppe den rigtige mand ( en fra danmark) BjarneD som også fandt en side på et sprog der er til at forstå og du loved mig jo også at han kunne klare anden del af spørgsmålet
mens jeg venter og kigger på alt det i har sendt , mange hilsener - gamle61

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 14-07-04 00:27

BjarneD - har winamp inde og den kan ikke snuppe de der APE filer - m.v.h. gamle61

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-04 00:30

Gamle61 -> BjarneD fandt intet på dansk jeg ikke havde fundet først

Hva' sku det være ? Han gav blot det samme link i et andet fil-format.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-07-04 00:32

Kunne du ikke skrive et link til en af de filer så skal jeg se om jeg ikk ekan løse gåden.
Jeg tror, at der er tale om en plugin, altså et tilbehør til Winamp og så skal de tnok håndteres lidt specielt.
Det bliver ikke i aften, men få r jeg et link skal jeg nok melde tilbage.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-07-04 01:01

Jeg har nu fundet ud af at ape filerne gemmer på winamp skins > afspillerens udseende.
Skins kan importeres ind i en skins editor og de indeholder ikke musik men kun forskellige vist nok smarte udseender. Jeg importerede en og aktiverede den og pludselig lignede afspilleren en øresnegl.
Hvis det er noget du vil vide mere om må vi tage emnet op når vi er mere friske.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-04 02:01

"File"'n "install"'erer "Skins", der også kaldes : "Applikation"'ens ; "Graphical User Interface" eller "GUI".

Det handler om '"player"'ens "layout" og "appearence". Altså dens "look'n'feel".
Det er ikke "Plug'n'Play" men en "Plug-in" der kan "download"'es fra "internet"'et via "modem", "ISDN" eller "ADSL".

Godt man ikke er jyde; det må være "trels"

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-04 02:03

Jeg KUNNE bare ikke lade vær'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 14-07-04 02:18

I to pæne mennesker har fyld så meget ind i hovedet på mig nu, at jeg bliver nødt til at gå op på min hylde og hvile øjnene
kigger på det hele i morgen - sov godt og tak for hjælpen indtil nu- m.v.h. gamle61

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-07-04 11:10

Molo det hejjer alså trals!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-04 22:06

En 'russisk' oversigt over filtyper mere : http://whatis.techtarget.com/fileFormatA/0,289933,sid9,00.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-07-04 23:00

Den der kender jo ikke the ape file

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-07-04 09:45

BjarneD -> Så er det nok fordi der ikke er defineret en standard. Jeg har i TURBO Pascal selv fabrikeret *.mnu filer i 'gamle' dage, til brug for et menu system i DOS applikationer. Denne filtype er ikke standard (..jeg havde jo lavet den selv) og derfor finder du ikke oplysninger om formatet nogen steder

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 15-07-04 10:08

ape er en audio codec også kaldet Monkeys Audio (ape)
nede på siden>
http://www.dbpoweramp.com/spoons-audio-guide-formats.htm

her kan man hente codec>

http://www.dbpoweramp.com/codec-central.htm

og her er et ripper program vis du vil rippe ape til et andet format(hent codec der passer dig) og andet>

dBpowerAMP Music Converter Release 10.1

http://www.dbpoweramp.com/dmc.htm

problemer,spørg.
Manse9933

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-04 09:06

Godt manse9933, så fik vi 'dukket' BjarneD lidt

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : gamle61

Dato : 16-07-04 09:34

Tak for svaret Manse9933.
I får alle tre mange tak for alle de gode forslag , men det var din ripper og codex der duede -jeg satte den ind i aftes og den klarede en cd på 4 min. så var den klar til winamp og kunne spilles-og den anden del af spørgsmålet klarede den også , det var WAV filer dem der fyldte og i et snuptag blev de lavet til mp3 og fyldte normalt - så som altid klarede i problemet og nu kommer det go'e vejr - venlig hilsen - gamle61

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-04 09:50

Manse9933 -> Måske du kan hjælpe mig med en forklaring her : http://kandu.dk/dk/spg/45173

>/MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-07-04 12:14

Molo har du tjekket dit link,der er godt nok mange spørsmål at tage i betragtning
din lille ultottager du pis på mig.

gamle61>selv tak
Manse9933