/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Kalvekottelet
Fra : hansen9
Vist : 949 gange
200 point
Dato : 13-07-04 22:16

Vi skal være 6 mennesker på camping i weekenden. Vi har købt 8 kalvekotteletter på tilsammen 2200 gram. Dem kan vi jo bare stege. Men skulle der være nogen der havde en lidt mere spændende opskrift, så hører vi gerne om det. Spørgsmålet er altså: Hvad gør 6 mennesker med 2200 gram. mager lækker kalvelottelet?

Kommentar
Fra : netper

Dato : 13-07-04 22:22

De spiser vel koteletterne ???

Men hvis du mangler ideer til tilberedningen så prøv at kig her.
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/katagorier-3.php?id=10614

Mvh
Per

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 13-07-04 22:26

Hmm ja, de spiser dem vel. Men der begynder vel at sås tvivl om hvordan

Kommentar
Fra : asim1

Dato : 13-07-04 22:28
Kommentar
Fra : netper

Dato : 13-07-04 22:29

thihi, den er endnu nemmer, man tager en bid af gangen *lol*

Men prøv at kig på linket, der er mange forskellige opskrifter.

Per

Accepteret svar
Fra : mcloud

Modtaget 210 point
Dato : 13-07-04 23:54

Hej Hansen9

Her er et godt bud på dine koteletter :

6 kalvekoteletter
300gram gorgonzolaost
½ liter bechamelsauce
3 løg
ca 150 gram champignon
1 ½ spsk sennep
2fed hvidløg
Salt og peber
olivenolie

Steg champignonerne i olie med hvidløget.
Steg kalvekoteletterne.
Samtidig steg løgene brune tag dem af kogepladen tilsæt bechamel saucen, gorgonzolaen ,senneppen og champignonerne.
Rør det sammen til passende konsistens .
Læg kalvekoteletterne i et ildfast fad der er smurt med smør og fordel saucen over koteletterne.
Brun derefter i ovnen uden at det brænder på . Serveres rygende varmt .
Server frisk pasta og lidt salat til.

mvh mcloud

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-07-04 00:25

Hejsa

Hvad med at rødvinsmarinere dem?

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 14-07-04 09:39

Hej Mcloud> Lækker opskrift - bortset fra at det med ovnen kan være svært når man er på camping....specielt hvis man ligger i Telt

mvh Berpox

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 14-07-04 09:51

Berpox: Hæhæ, godt set - men i det her tilfælde er det rent faktisk en mulighed. Så Mcloud's opskrift er bestemt en mulighed.

Godkendelse af svar
Fra : hansen9

Dato : 15-07-04 21:52

Tak for svaret mcloud.