/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Benzin test?
Fra : wolan
Vist : 734 gange
100 point
Dato : 13-07-04 15:32

Hvordan tjekker man om det er benzin, man har fået i tanken?

Jeg har været så uheldig at tanke fra en Hydro Texaco stander 95 blyfri. Udover at det ikke lugter af benzin, dør motoren med det samme.

Er der andre der har oplevet noget lignende

Efter en rensning af karburatoren (som nok trængte alligevel) må jeg konstatere at tankindholdet ikke tænder bedre end morgenurin.

Med lidt saft fra den lokaleplæneklipper springer motoren igang med det samme. Weird!?

/wolan

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 13-07-04 15:35

Mon ikke du er kommet til at hælde diesel på ved et uheld? Det kan TYDELIG lugtes hvis det er diesel.

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 110 point
Dato : 13-07-04 15:37

Prøv at stikke en finger ned i tanken: hvis den bliver "kold" når du kommer ud i fri luft med den er det benzin, bliver den derimod bare fedtet og lugter afskyeligt er det nok diesel eller fyringsolie.

Kommentar
Fra : wolan

Dato : 13-07-04 15:41

Jeg tror det næppe! Jeg mener ikke det lugter ikke af diesel. På kvitteringen står der det korrekte standernr. og liter angivelsen på kvitteringen stemmer overens med hvad der kan være i min tank. Så jeg kan heller ikke have "byttet stander" med en bil.....

Kan det tænkes at tank-bilen kan have byttet om på benzin og diesel? Hmmm vel næppe. Der er vel forskellige påfyldningstudser på sådan en tank, så det slet ikke kan lade sig gøre, eller hvad?

/wolan

Kommentar
Fra : wolan

Dato : 13-07-04 15:42

Ok, Pallenoc det vil jeg forsøge.....

/wolan

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-07-04 16:12

Tap dog det stads af,skyl din tank med frisk benzin,og fyld frisk benzin på.
Sæsonen er snart slut, kom nu ud og kør.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-07-04 16:12

Der er forskel på hvor meget dieselolie lugter. Og på et tidspunkt var literprisen på det næsten ligeså høj som blyfri 95.
Gad vide om det er en af de tanke hvor du skal trykke enten for diesel eller benzin. Nej, det var vist Shell der havd de tanke.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-07-04 16:12

Der er forskel på hvor meget dieselolie lugter. Og på et tidspunkt var literprisen på det næsten ligeså høj som blyfri 95.
Gad vide om det er en af de tanke hvor du skal trykke enten for diesel eller benzin. Nej, det var vist Shell der havd de tanke.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-07-04 16:41

Hej Keldd forhåbentlig skal sæsonen da først til at starte nu, med det vejr vi har haft hidtil Det håber jeg da på.

Undskyld Wolan, et lille sidespring

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-07-04 17:26

Der kommer flere sidespring vil jeg håbe dova,og ja,
nu ser det ud til at vejret arter sig.
Ingen brækkede arme og ben.
Hilsen Keldd.

Godkendelse af svar
Fra : wolan

Dato : 14-07-04 08:36

Tak for svaret pallenoc. Min finger blev dog ikke fedtet, men derimod lidt kold. Efter gennemskylningen kunne jeg se at der var en mængde vand i tanken. Det må ha' samlet sig i bunden i reservetanken efter hovedtanken var kørt tom. Intet ondt ord om hydro texaco i denne omgang.