/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Pas??
Fra : annettemor
Vist : 4950 gange
100 point
Dato : 13-07-04 13:27

Hej

Vi har lige bestilt en afbudsrejse til Rumænien - men nu er min mands pas udløbet. Har søgt om et nyt torsdag d. 8/7 og vi rejser d. 19/7.. De sagde på politi stationen at der kan gå op til 14 dage.. Er der nogen der har fået nyt pas for nyligt?? - og hvor lang tid tog det før det kom??

Hej fra Annette

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 13-07-04 13:29

Hvis du tager på politistationen i Københavns lufthavn kan de lave et pas på 30 minutter

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 13-07-04 13:30

Hej Annette

Der gik ca en uge før "vores" pas kom med posten, men vi havde også gjort opmærksom på vores afrejsedato så det fremmede ekspeditionen

God rejse

// Toupie

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-07-04 13:30

Hvis ikke dit pas når at komme til tiden - kan du få et midlertidigt pas hos politiet...
De skriver hvor lang tid det gælder, og det giver ingen problemer ved indrejse til andre lande.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 13-07-04 14:58

Jeg har lige fået besked fra politiet, at mit pas skal fornyes i august. De kriver, at efter passene nu bliver lavet centralt, vil der gå op til 14 dage. De skriver, at det er af sikkerheshensyn.
Torben

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 13-07-04 15:37

Ja, jeg fik også automatisk at vide hvornår mit pas skulle fornyes. Men det med sikkerhedshensyn på den nye pascentral, det er da spørgsmålet hvorfor det skulle være mere sikkert efter det kom frem, at der var "forsvundet", var det ikke noget 180 nye blanke pas, som delvist var brugt til at få udlændinge illegalt til landet. Nå men det var udenfor spørgsmålet.
Men med hensyn til midlertidig pas, er der forskel på rejsemålet om det er et problem.
I nogen af de østlande, kan de lave et problem ud af alting. Selv en ting som et barn der er skrevet i forældrepasset, for så er der pludelig en person mere end der er pas.

Så annettemor, du bliver bare nødt til at håbe, at passet når at dukke op, medmindre du vil prøve at smugle manden ind i en kuffert.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 13-07-04 16:02

anettemor

som Better_Performance kan du få et månedspas, men det koster, på 10 - 15 min husk billed og det gamle pas. det samme kan gøres med kørekort.

mvh
per

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 13-07-04 18:04

bibsamie

Det pas je gfik i Københavns lufthavn var altså ikke et månedspas, det var et ganske almindeligt pas der bare blev lavet med det samme, og det kostede det samme som normalt

Godkendelse af svar
Fra : annettemor

Dato : 14-07-04 12:39

Tak for svaret dova.

Ja han kan desværre ikke være i min kuffert - men det betyder heller ikke noget for passet kom med posten i dag..

Rigtig god sommmer

Hej fra Annette

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-07-04 12:41

Det var da godt

Rigtig god ferie