/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
scroll i flash
Fra : luffe10
Vist : 526 gange
200 point
Dato : 12-07-04 21:08

Hej alle.

Jeg er ved og ligge sidste hånd på mit bandets hjemmeside.

Jeg vil gerne lave en billede serie som det er gjort på denne her side http://gimmegimmes.com/launch.html klik på dame med kamraet....

hvordan er det lavet?

http://hardrockingamigos.frac.dk hvis der er nogle der vi se hvad jeg har lavet tager gerne imod kritik og ros.

mvh Lars Lynge

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 13-07-04 08:41

Det er ikke nemt at give en detaljeret gennemgang af hvordan det er lavet, men hvis du ikke kender det (engelsksprogede) forum FLASHKIT kan du gå ind på deres side og finde den effekt som du gerne vil have lavet og følge "brugsanvisningen/fremgangsmåden" her: http://www.flashkit.com/tutorials/
Jeg er sikker på at med det som du allerede har lavet, vil det ikke være det store problem at lave disse "features" på dit site. Jeg har selv brugt disse øvelser/skabeloner når der var et eller andet specifikt jeg skulle have konstrueret i en opgave. Var/er der så yderligere nogle spørgsmål/ting jeg ikke helt forstår smider jeg det ind på eksempelvis EKSPERTEN eller FLASHFAQ.

God fornøjelse!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 13-07-04 08:50

http://www.flashkit.com/tutorials/Special_Effects/Creating-Brent_Th-51/index.php
Ovenstående øvelse/fremgangsmåde brugte jeg selv engang i en opgave, og den kan faktisk også bruges til det du gerne vil have lavet.

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 13-07-04 18:30

Det du gør er at finde musens position på y aksen. med komandoen _ymouse
lad os sige at din movie er 400 pixel høj, så siger du følgende.

retning_for_scroll=_ymouse-200 (evt. divedere det med 10 så det ikke kommer til at gå for hurtigt.)

Det bruger du så at flytte din movieclip hvor du har plaseret dinne billeder som knapper i.
movieclip_med_billedet_knapper._y=movieclip_med_billedet_knapper._y+retning_for_scroll=_ymouse-200
I denne tager du så din billedet menus placering og lægger retning til som så kan være et minustal

En god ide vil være at din menu har nogle ende punkter, så den ikke løber for lang væk.
dette er kun et eks. og læg venligt mærke til at der mangler nogle tegn.

if movieclip_med_billedet_knapper._y<-100
then
movieclip_med_billedet_knapper._y=-100
if movieclip_med_billedet_knapper._y>500
then
movieclip_med_billedet_knapper._y=500

Nu et dette kun et forsøg på at forklare selve programmeringen.
men det skal selvfølgelig placeres i en frame hvor det er bedst
at have det.

Men der er flere måder at gøre dette på.

MVH
JHVP

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 10-08-04 19:43

Fik du det til at virke ?

Kommentar
Fra : luffe10

Dato : 11-08-04 08:16

ja

Accepteret svar
Fra : jhvp

Modtaget 200 point
Dato : 11-08-04 10:39

skulle vi så ikke få lukket dette spørgsmål.
eller du kan måske ikke finde den rigtige
at give de 200 point.

Godkendelse af svar
Fra : luffe10

Dato : 12-08-04 08:13

Tak for svaret jhvp.