/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Limbo 14
Fra : bpedersen
Vist : 3379 gange
50 point
Dato : 12-07-04 18:27

Hej.

Jeg har fundet en billig limbo 14 med 25 hk og styrpult.
Kan den bruges til vandski eller er det kun til fiskeri??
Hvordan sejler den, nu når den har et lidt anderledes skrog??
Jeg har tænkt mig at sejle i silkeborgsøgerne og lidt i fjor kan det gå
and??

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 12-07-04 18:31

Det er måske lige i underkanten med 25 hk til vandski, men ellers har du mange muligheder med den i det område du vil sejle med den.
Rigtig god fornøjelse og KNÆK og BRÆK!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : PLyd

Dato : 12-07-04 18:33

Hej Bpedersen

En Limbo er en fantastisk jolle. Du kan bruge den til lige havd du vil...
Den er søstærk (alt er relativt s´føli) og du kan sagtens bruge den både i søen og på havet...

Jeg mener at konstruktionen af den gør at den er lidt mere stabil i vandet, og den derfor ikke er så nem at få til at vippe og gynge, som mange andre små både har en tendens til.

Vandski....hmja....det kan du vel godt..så meget er jeg ikke inde i det der vandski-sjov og små bådes egnethed til den slags..

Go´tur. (hvorend du sejler hen)

Morten

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-07-04 18:49

Det er en passende båd til sø/fjord hvad angår størrelse og motor. Vandski? Jaeh det ved jeg ikke, men det er jo da vist forbudt i Silkeborgsøerne. (såvidt jeg husker, har selv haft båd dernede for mange år siden)

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 12-07-04 19:27

Tak for de gode svar. Hvad ville sådan en jolle kunne sejle i knob.

Kommentar
Fra : pjk

Dato : 12-07-04 20:05

ca 20-25 knob hvis du er alene.
Du godt trække ski efter den, men det kræver en øvet, som ikke vejer for meget.
Glem det med ski og køb en tube den får du mere fornøjelse af.

Mvh PjK

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 12-07-04 20:10

En tube kræver måske ikke så mange hk elle hvad

Kommentar
Fra : pjk

Dato : 12-07-04 21:49

nej, fordi en tube har et større bæreplan.
jeg trækker selv med en 16 fods jolle og en 20 hk Mariner.
Det går ikke vildt stærkt, men børnene er meget tilfredse.
Vi har også prøvet med et surfbræt. hvis man starter på maven og der er stille vejr, kan man faktisk godt komme helt op og stå på det, men det er pisse svært og kræver et par ture i baljen.

Mvh PjK

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 14-07-04 16:35

Jeg har lige et spørgsmål mere, hvor meget benzin (2 takts) kan jeg regne med at en 25 hk motor bruger. Motoren er ikke ny.Er prisen på sådan en jolle ikke god hvis jeg får en jolle med styrpul, trailer og 25 hk til 18000 kr.

Kommentar
Fra : pjk

Dato : 14-07-04 17:14

Hej bp

har du et link til jollen, for med din beskrivelse er det lidt svært at komme med et bud på hvad den bør koste.

Mvh PjK

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 14-07-04 19:10

Hej. Det er en båd jeg har fundet www.dba.dk. Den er fundet da jeg søgt på limbo. Det står om den:Limbo styrepultsjolle 25hk åre stangholdere anker nys. bådtrailer god t.fiskeri må sejles u. speedbåds kort+ der er et billed på siden af den.

Ved du hvor meget benzin sådan en bruger i gennemsnit??

Accepteret svar
Fra : pjk

Modtaget 50 point
Dato : 19-07-04 19:24

Hej Bp

18-20 liter i timen ved marchfart (næsten fuld gas).
Der står den er 375cm, så det er kun en 12 fods.
Pas på motoren !! det er det som jeg ser er den største fare ved den handel. Den er ikke ny mere.
Hvis du har motornummeret kan du gå ind på denne side og finde ud af dens årgang.

http://www.marinshopen.se

så skal du vælge modellguide

Sælgere husker altid forkert.
Hvor skal du bruge den ? fjord eller sø ?

Hilsen PjK

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 21-07-04 16:46

Jeg tror det bliver mest på sø og kun lidt på fjord. Tror du det er et godt køb, hvis motoren vikker??
Hvad skal jeg evt kigge efter på motoren, hvis jeg ser den??

Godkendelse af svar
Fra : bpedersen

Dato : 10-09-04 20:36

Tak for svaret pjk.