/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Køb af brugt PC
Fra : marcussen1
Vist : 333 gange
50 point
Dato : 12-07-04 18:20

Jeg skal købe en brugt PC til mit barnebarn, han bruger den naturligvis til pc-spil. Jeg er ikke meget for at købe den gennem Den Blå Avis. Er der nogen, der har et par gode adresser?
Niels

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 12-07-04 18:35

Ja mit råd er at det faktisk ikke kan svare sig, da de fleste brugte ikke er egnede til de spil som unge mennesker spiller, da de ikke er hurtige nok mm.
Men de brugte er derimod gode til tekstbehandling og små spil, men mest til ældre mennesker.
Du får en god computer til 3000kr og en bedre til 4000kr osv.
Hvis du ikke vil købe med dankort gennem edbpriser, så findes der nok en af de forretninger, der leverer på edbpriser, i nærheden af dig, ellers er der jo Bilka.
http://www.edbpriser.dk/Listsubcategories.asp?ID=1
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-07-04 18:54

Og TDC, LEASY har gode tilbud.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-07-04 19:09

Nu kommer det jo an på alderen af barnebarnet! De fleste deciderede børnespil, stiller jo ikke så store krav til systemet!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-07-04 19:13

Nu er de fleste børn om sig nu om dage, og der er ikke mange der spiller spil der er flere år gamle, det jeg kender til børn, er at de spiller Need for speed eller Sims lige fra 7 års alderen, og så kan man godt glemme at spille på en 166Mz, det går slet ikke.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 12-07-04 20:11

Han er 12 år og spiller faktisk alle mulige (og umulige) spil

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 12-07-04 20:34

nu er jeg selv 14 år. og i starten.. det vil sige for et år siden havde jeg en 450mhz.. der gik en måned så gad jeg den ikke mere.. så jeg vil foreslå at du går ind på www.edbpriser.dk og køber en ny computer til ham.. en som han kan bruge til han engang vil have bil eller flytter hjemme fra.. det er billigst i længden..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-07-04 22:02

Tror du skal høre på mikkel så

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 12-07-04 22:30

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-07-04 23:00

Ja selv tak.
Der er jo bare det problem, at hvis man vil have en ny computer med windows, så koster den jo ca 1000kr mere, men hvis man køber en brugt, så er det jo ikke sikkert at den er lovligt indlagt med windows.
Men det er jo op til ens egen samvittighed hvordan man skaffer windows, hvis man har en version i forvejen, kan man få rabat hvis man nøjes med at købe en opgradering.
VH Palle Hansen