/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
(GEM)Liste over blokerede afsendere
Fra : clan30
Vist : 511 gange
250 point
Dato : 12-07-04 12:03

Jeg har et problem og det er at jeg gerne vil gemme min liste over blokerede afsendere, har over 200 stk.
til hvis jeg skal installere XP igen.
Det er Outlook Express 6.0 jeg har.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 12-07-04 12:17

Hej clan30

Jeg har anskaffet en USB skuffe og sat en harddisk deri, så kopier jeg alle de filer jeg vil gemme derover, så tilbage på samme plads, når installationen er gjort også med de programmer som ligger på C:/ drevet hvis der ligger noget i som er tilføjet.
Har ikke haft nogen problem med det.

Mvh. KaVAkandu

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 260 point
Dato : 12-07-04 12:27

Den eneste måde jeg kender... som man kan gøre det på er at tage backup af den nøgle i reistreringsdatabasen, hvor de blokerede afsendere lagres.
Men det kræver, at du kender lidt til registreringsdatabasen, ellers kan det være lidt farligt at lege med. Men here goes:

tryk start og kør og skriv regedit.
find mappen criteria (se billede)
http://www.grineflip.dk/temp/reg.gif

Højreklik på mappen og vælg "exporter" i menuen.
navngiv den og gem den på din backup disk

Når du vil installere de blokerede afsendere, skal du blot dobbeltklikke på den fil du gemte.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 12-07-04 12:30

Det eneste jeg ikke ved er, om det virker med stien i "identities"
HKEY_CURRENT_USER\Identities\{3A36F493-806F-49F6-AE3B-3B5E4B63C3FE} (i mit eksempel)
skal muligvis ændres til den nye bruger du opretter.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 12-07-04 12:34

men du kan også blot udskifte bruger-koden med en simpel editor i filen du gemte (højreklik og rediger)

Godkendelse af svar
Fra : clan30

Dato : 12-07-04 13:57

Tak for svaret CarstenGP.