/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
hasselbagte kartofler smør i stedet for ~
Fra : babee
Vist : 2044 gange
100 point
Dato : 11-07-04 21:17

hejsa meget hurtig svar på om man kan bruge smør i stedet for olie til at smørrer de hasslebaget kartofler med?
jeg har kun jomfru oliven olie og det lugter ikke så godt syntes jeg. altså det er ikke for gammel men jeg syntes ikke det er ret godt gerneralt
hilsen babee

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 110 point
Dato : 11-07-04 21:18

Ja, naturligvis kan du det, men de bliver nok ikke så sprøde og smagen kan også blive lidt anderledes.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 11-07-04 21:20

Når jeg skriver anderledes, mener jeg selvfølgelig bedre

Kommentar
Fra : calista

Dato : 11-07-04 21:21

Altså, det hedder Hasselback kartofler

Og jo, du kan godt bruge smør istedet for olie. Jeg bruger "en god" spiseske til hver kartoffel, og så selvfølgelig salt og peber.

Se evt dette link:
http://www.danbbs.dk/~erikoest/opskr/karthb.htm

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 11-07-04 21:22

Det kan du; men afklar lige smørret først dvs. kog det op og fjern væden, så du kun bruger det rene fedtstof!

MVH

Godkendelse af svar
Fra : babee

Dato : 11-07-04 21:23

Tak for svaret dabj.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 11-07-04 21:25
Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-07-04 21:35

Sorry, jeg kommer med en "retter".

Det hedder Hasselback kartofler.

Det har ikke noget med bagning at gøre.

Hanne