/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Pølseopskrift (overxsættelse)
Fra : netper
Vist : 698 gange
200 point
Dato : 11-07-04 18:20

Så er jeg her igen, denne gang med en pølseopskrift som jeg gerne ville have oversat, så jeg håber nogen er friske.

12-15 lbs lean pork butt 5 lbs lean ground beef
1 lb veal (cubed) 1 Tbs garlic salt
1-2 Tbs salt 2 Tbs mustard seed
1 head garlic cloves 1 quart of water
Paprika (sprinkle)Grind all meat together with meat grinder using a large hole setting. Crush garlic and mix with other seasonings into ground meats. Knead together thoroughly. Knead in the quart of water slowly until all is absorbed. Soak sausage casings in cold water with several changes of water to loosen them. Put casings on funnel end of sausage stuffer. Tie end of casing. Put meat in stuffer and crank and fill casing. Prick casings liberally to let air escape before placing in oven. Bake at 325 F for 1 hr. Add water in bottom of pan as needed.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 11-07-04 18:36

Mener du det virkeligt?
Det er altså ret kompliceret at lave pølser og kræver specielle maskiner. Desuden er det ikke let at få tarmene.
frieda

Kommentar
Fra : TQsen

Dato : 11-07-04 18:41

Der findes jo også andre opskrifter på pølser, bla. herinde http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/soeg-navn.php
Men hvis det skal være den opskrift du har skrever, kan jeg desværre ikke hjælpe dig...

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 11-07-04 18:57

Jeg ka godt, men gider kun, hvis du virkelig har tænkt dig selv at gå i gang

Kommentar
Fra : netper

Dato : 11-07-04 19:07

Hej Frida

Jeg så navnet på pølsen i en anden opskrift, og skulle så se om jeg kunne finde opskriften, og sørmer jo.

Jeg vil ikke påstå at jeg selv går i gang med opskriften, men det er mere for at få lidt større variation i opskriftssamlingen.

Mvh
Per

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 11-07-04 19:07

12-15 pund magert skinkekød
5 pund oksekød
1 pund kalvesmåkød
1 teskefuld hvidløgssalt
2 tskf sennepskorn
1 fed hvidløg
1 quart vand= 1,135 liter
paprika drys efter behov

Hak kødet
knus hvidløg og bland med andre krydderier
bland det i kødet
ælt/rør grundigt
ælt/rør vandet langsomt i
læg tarme i blød og skyl dem
sæt tarme på pølsehorn og kør kødet i tarmene
prik små huller for at fjerne evt. luftbobler
steg i ovn ca 1 time ved ca 150 grader. fyld vand ved efter behov

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-07-04 19:09

Ups. glemte 1-2 teskefulde salt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-07-04 19:13

Synes egentlig det lyder som for lidt krydderi til så meget kød. prøver at finde ud af om målet er forkert

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-07-04 19:26

Det skal være spiseskefulde de steder der står teskefulde.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-07-04 19:28

Og forresten : 1 pund (amerikansk) = 453 gram

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 11-07-04 22:15

Hej

Jeg mener at 1 head garlic cloves er et helt hvidløg.

mvh Sonja

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-07-04 00:00

Nej SonjaAS, jeg har lige slået det efter i en ordbog, og et fed løg hedder cloves.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-07-04 00:07

Undskyld Sonja du har helt ret,det er jo clove i flertal, så det må være et helt hvidløg,synes bare det lyder af meget, men det er jo selvfølgelig en stor portion kød.

Men netper ret 1 fed hvidløg til et helt hvidløg, så skulle det vist være ok.

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 12-07-04 16:29

Tak for svaret dova.