/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fra mp3 til musik-cd - hvad er bedst
Fra : wilsonweb
Vist : 676 gange
100 point
Dato : 11-07-04 17:17

Er der nogen der har et bud på det bedste program til dette! Krav - let at bruge og helst freeware

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-07-04 17:25

Du må da ha et brænderprogram? De fleste brænderprogrammer kan konventere mp3 til musikcd!

Accepteret svar
Fra : KaVAkandu

Modtaget 110 point
Dato : 11-07-04 17:26
Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 11-07-04 17:37

Til tedd
Jow, da. Jeg har et brænderprogram. Nero som fulgte med brænderen. Det lader bare ikke til at den kan "skifte" filerne fra mp3 til musik-cd ved en brændning. Det kan da også være at jeg bare ikke ved hvordan!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-07-04 17:41

Nero er en af de absolut bedste til at gøre det. Du trykker bare på Lav lyd cd og trækker mp3 filerne over i brænder vinduet og voila!

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 11-07-04 17:43

Til KaVAkandu
Konvertor er konvertering af billeder!

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 11-07-04 17:47

Hej wilsonweb.

Nej den kan det hele, hvis du ser rigtig efter.
Da jeg selv bruger den.

Mvh. KaVAkandu

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 11-07-04 18:40

Du kan endda hente den sidst nye nero som demo i 30 dage: http://www.ahead.de/en/631898252770313.html Efter min mening findes der ikke bedre brændersoftware.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 11-07-04 20:42

Til KaVAkandu
Hvilket format konverterer du til for at filerne kan afspilles i en almindelig cd-afspiller?

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 11-07-04 21:35

Nero er klart det bedste! men du skal ikke lave en data cd... klik på lydcd og så træk filerne over... så klare den alt arbejdet uden at du har alle filerne liggende både som mp3 og som .wav hvilket iøvrigt er det du skal konventere til hvis du bare kopiere dem over på en data cd...

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 12-07-04 10:12

Hej wilsomweb

Jeg laver dem om til (WAW i Windows PCM)
Dette fungere for mig.

Mvh KaVAkandu

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 12-07-04 11:39

Selv om jeg ikke fatter pointen i at konverte først, så respekt for din fremgangsmåde.
Et super program som jeg ofte bruger til musikkonvertering/redigering er freewareprg. GoldWave 4.26 http://www.goldwave.com/release426.php Dansk vejledning/omtale her: http://www.folketshus.dk/spillefolk/tips/audio-cd.pdf Der er også et enkelt konverter her:
http://www.mp3-wav-convert.com/

Held og lykke
anyway

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 12-07-04 12:09

Hej anyway

Hvorfor, fordi jeg ikke bruger MP3 afspiller, men har mange MP3 filer.

Mvh KaVAkandu

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 12-07-04 13:34

Jamen det kan jeg godt regne ud - blot kan jeg ikke forstå du ikke bruger muligheden for mp3 -> wave i nero.
Du kan i al fald konvertere/redigere med ovennævnte programmer, gemme filerne som *.wav og så brænde dem med hvilket som helst brænderprg.

KaVAkandu -> Nu var det jo wilsonweb's spm./tråd jeg kommenterede

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 12-07-04 21:17

windows media plater kan forresten og så sagtens klare opgaven. find de mp3 du vil ha på cd,en og vælg kopier.... vupti gar du en lyd cd... der skal du ikke tænke på noget som helst og programmet er jo også gratis

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-07-04 21:54

Nero konverterer mp3 filer on the fly. Dvs fra mp3 til wave til lydcd i et hug! Hvis din version af Nero ikke kan gøre det, så er det enten en version fra før århundredskiftet, eller der er noget galt med programmet!

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 15-07-04 19:11

Beklager ventetiden. Jeg er ikke til stede i den næste uges tid, men så vender jeg tilbage med en "vinder"!

Godkendelse af svar
Fra : wilsonweb

Dato : 26-07-04 08:54

Tak for svaret KaVAkandu. Det var en god løsning, men selvfølgelig skal dem der "bare" skrev at man skulle bruge Nero direkte, også have en tak for deres svar. Pinligt at man ikke opdager det selv. Tak for alle de gode svar.