/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Print med Canon I965 på hjælp ønskes.
Fra : hifreak
Vist : 359 gange
100 point
Dato : 11-07-04 12:14

Hej

Jeg har købt en Canon I965 og den er meget glad for jeg kan bare ikke finde ud af at bruge den tilhørende software. Jeg har prøvet at lave print på labels, men kan ikke finde uf af at ramme hele dvden der er en er en lille hvid kant på højre side af dvden? Lidt træls når man gerne vil have det til at se pænt ud )o: Hvordan kan man se at den printer på hele dvden skal billedet ikke bare være inden for den sorte cirkel hele vejen rundt? Hvad med settings skal man ikke bare lade være med at pille ved noget undtagen outer og inner ring som selv følgelig skal justeres, jeg tænkte mere på om man skal sætte printeren til at printe lidt længere til højre eller venstre - eller + måske. Hvad bruger I af settings og hvordan ser I at printeren printer rigtig ud uden hvid kant i yderkanten? Synes det er svært at buge softwaren så hjælp ønskes i høj grad (o:

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 11-07-04 18:11

Hej hifreak.
Hvis du har problemer med din software, eller med at forstå den vil jeg foreslå dig at downloade speciel software til labelprint fra følgende adresse:
http://software.canon-europe.com/Printers/Bubble_Jet_Printers/i96510010.asp
du må kunne se hvilke justeringsmuligheder du har når du først har den rigtige software installeret, selvfølgelig kan du flytte "billedet" inden du printer.
Jeg kender ikke den omtalte printer, men prøv med denne side fra Canon.
mvh Benny

Kommentar
Fra : hifreak

Dato : 11-07-04 22:20

Hej Benny

Det er faktisk den software jeg benytter, men har ladet mig fortæle at man skal kalibrere sin printer da alle printere ikke printer helt lige så det kan være det der er galt, er der nogen der kan bekræfte det?

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 100 point
Dato : 11-07-04 22:56

Hej igen.
Det lyder faktisk meget sandsynligt, nu kender jeg som sagt ikke den printer du der bruger, men på min egen (Epson) skal jeg faktisk kalibrere hver gang jeg skifter farvepatron, jeg skal printe en "testside" hvorefter jeg skal vælge den af stregerne der er mest lige, og derpå indstiller printeren efter disse oplysninger, den printer også en farveskala som jeg skal godkende.
Du må kunne rette den til i "indstillinger" eller "funktioner" når du har den rigtige software, det er det bedste råd jeg kan give dig.
Held og lykke med det. mvh Benny

Godkendelse af svar
Fra : hifreak

Dato : 12-07-04 18:51

Tak for svaret bennymanden.