/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bestille tid til syn - på bilsyn booking
Fra : heseda
Vist : 788 gange
50 point
Dato : 11-07-04 11:02

Hej.
Jeg har en campingvogn - uden plader, som jeg gerne vil have synet. MEN nu er det således at jeg ikke har bestilt syn til den og derfor ikke har et booking nummer til den. Jeg har lige fået min personbil synet, skal først synes igen om 2 år, og har et booking på bilen. Hvis jeg med bilens booking nummer søger på ledige tider - ja så kan jeg finde en tid til i morgen.
Spørgsmål: Kan jeg booked den ledige tid til min campingvogn, selvom booking nummeret er på min bil, men i stedet møde op med min campingvogn, eller skal jeg vente til i morgen og så bestille en tid (ved at trykke mange gange på telefontasterne).

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 11-07-04 11:14

Jeg kan ikke se at der skulle være noget i vejen for at booke til syn af din campingvogn.

https://www.bilsyn.dk/aut/public/priser.htm
https://www.bilsyn.dk/aut/public/hvader/for_synet-pages/synstyper/synstyper.htm

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 11-07-04 11:33

jakjoe:
Vil det sige du mener at jeg godt kan bruge bilens booking nummer, men i stedet møde op med en campingvogn - uden problemer med det??

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 11-07-04 11:38

Et syn er vel et syn
Du har jo ikke andre papirer eller oplysninger, så den må da være god nok
Det er jo dig der betaler for ydelsen, og det siger de nok ikke nej til.

Held og lykke.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 11-07-04 11:45

jakjoe:
Det var godt nok for at være sikker på ikke at blive afvist, da jeg skal kører 50 km. hver vej for det og skal også lige have lejet prøveplader.
Mvh. Heseda

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 11-07-04 11:55

Hold spørgsmålet åbent lidt endnu, så kunne det være at der kom en "sagkyndig" forbi senere i dag.
Jeg forstår godt tvivlen og årsagen.

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 11-07-04 12:04

Du kan ikke booke en tid på bilens bookingnummer. det er jo brugt på bilen. Men hvis det er fordi du ikke vil vente til der er ledig tid i synshallen, kan du altid bare udfylde en synsanmeldelsesblanket og tage den og registreringsattsten med ned og holde på "venterække" med køretøjet, og se om der bliver et "hul " i rækken hvor du kan få synet.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-07-04 12:08

Ellers foregår bestilling af tid ved, at du for indregistrerede køretøjer bruger registreringsnr. til at bestille, og for uindregistrerede køretøj er det stelnr. du bruger og så er det ved bestilling du får oplyst bookingnr. som du skal bruge når du kommer til syn, og oplyse ved betaling af synsgebyr.

Kommentar
Fra : reiffenstein

Dato : 11-07-04 12:12

Hvis du går ind på booking på deres hjemmeside og indtaster det gl registreringsnummer og 1. reg dato
som fremgår af registreringsattesten kan du booke en tid til din campingvogn.

På den anden måde vil du sansynligvis blive afvist.

Reiffenstein

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 11-07-04 12:19

Reiffenstein:
Den er IKKE registreret før.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-07-04 12:30

Når den ikke er registreret før, er det stelnummeret du skal bruge til bestilling. Men det forudsætter selvfølgelig at du har en registreringsattest på vognen, ellers skal du først have sådan en. Og reiffenstein, der er masser af mennesker der får synet ved at køre på venterække, jeg fik selv synet en lastbil på den måde i tirsdags efter at have ventet en time. Men det kommer selvfølgelig an på, hvor travlt de har lige den dag i synshallen.

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 11-07-04 12:39

dova:
På dit svar kl. 12.04"Du kan ikke booke en tid på bilens bookingnummer. det er jo brugt på bilen."
Ja, men jeg kan finde en ledig tid ( altså man har tid på dette tidspunkt - til en eller anden , det kunne feks. være en lastbil - campingvogn eller noget andet) så burde jeg vil kunne booked den til til min campingvogn?

Kommentar
Fra : reiffenstein

Dato : 11-07-04 13:12

Hej dova

Når du holder i venterækken har du jo heller ikke booket en tid , så er det jo noget andet.
det jeg mente var jo at du ikke kan booke en tid til et køretøj og så møde med et helt andet. Så vil alle bil
forhandlere jo bare kunne booke en masse tider som folk gjorde i gl. dage. Det er jo netop det man forsøger at
undgå med det nuv. system.

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 11-07-04 13:21

Reiffenstein:
Ang. din kommentar kl. 13:12.
Ja, men er det ikke også det forhandlerne gør. De har på forhånd booked nogle biler ind, som de forventer at bruge/sælge. Hvis jeg feks. idag går ned og køber den nye bil, kunne feks. være en 407 , så vil jeg jo gerne have den hurtigst muligt - måske på torsdag. Forhandleren er jo ikke klar over - inden mit besøg idag - om jeg vil købe en 306 eller en 407, men han har booked en synstid. Så synshallen er ikke klar over om der skal synes en 306 eller en 407 - eller måske noget helt andet ?
De ledige synstider (afbestillinger) kunne så fremkomme ved at forhandleren slet ikke solgte nogle biler, som måske skulle være leveret på torsdag.
Så var det jo jeg gerne ville have den tid til syn af min campingvogn?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-07-04 14:34

Ja, heseda, men det er heller ikke helt det samme forhandlerne gør. De kan godt booke tider og så få booket tiden om hvis det er en anden bil. Hvis altså ikke de har brugt bookingnummeret som du jo har ved at din bil er blevet synet på det booking nummer du har. Og grunden til, at det nu er muligt at finde afbestillingstider, er at der er blevet indført "strafgebyr" hvis man har en tid og udebliver fra den. Og det er jo også det jeg siger, reiffenstein, at han ikke kan bruge bookingnr. fra bilen fordi der er blevet synet på det engang. Men hvis det ikke var brugt, var det muligt at ændre booking til et andet køretøj.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-07-04 14:41

Heseda, måske misforstår du det jeg skriver. Booking nummer kan du ikke bruge mere end til et syn. Men hvis du finder en anden tid, kan du sagtens bestille den( f.eks. hvis du kan se der er et afbud), Men så får du et NYT bookingnr. som du skal oplyse når du kommer til syn. Og venterække kan du altid køre i uden bookingnummer. Håber det er mere klart nu.

Kommentar
Fra : reiffenstein

Dato : 11-07-04 14:52

Hej . Det kan man selvfølgelig ikke. Du har helt ret.
Man kan gå ind på deres hjemmeside og under spørgsmål er der opgivet en e. mail adresse hvor man
kan stille spørgsmål om booking m.v. Det kunne måske være smart så man får nøjagtig besked. De
skal heller ikke ha point for svaret, Det er også lidt usikkert når du ikke har en reg.attest. det er
nok det første de spørger efter når du kommer til syn. modsat et periodesyn hvor man ikke behøver
at medbringe den.
reiffenstein

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-07-04 14:59

Ja, en registreringsattest skal der være, og derudover skal medbringes en synsanmeldelsesblanket med oplysning af navn, adresse, personnr. (eller for firma SE-nr), køretøjsoplysning som stelnr. , type køretøj o.s.v. . Sådan en blanket fås på motorkontoret.

Godkendelse af svar
Fra : heseda

Dato : 12-07-04 23:38

Tak for svaret dova. Du har ret - i dit svar, jeg har prøvet det i dag.
Mvh. Heseda