/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Harddiskbegrænsning
Fra : ting27
Vist : 427 gange
100 point
Dato : 10-07-04 22:35

Hej. Jeg ved at der er harddisk begrænsning når det gælder interne diske, men vil lige hører om der er nogen der ved om det samme gælder for eksterne. Bare inden jeg spilder penge på det.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-07-04 22:37

ja, så længe din pc ser det som en hd, ekstern eller intern er det samme.
Et netværk er det anderledes med.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 10-07-04 22:38

Det kommer sandelig an på dit styresystem og din bios.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-07-04 22:40

Netop, som hansen siger.
Begrænsningen ligger der.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-07-04 22:45

Du kan normalt godt tilslutte en extern disk selv om du har brugt alle IDE porte, men den vil kun kunne bruges som en dynamisk disk der kan gemmes data på.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 10-07-04 22:45

ved jeg, men det er nu ikke alene det. Jeg har nemlig stadig problemer med en 200GB disk, selvom min bios ser det som en 200GB, og XP har SP1 som det kræves, men nok om det.

Nogen der så ved hvad der sker hvis jeg fylder en ekstern disk helt op til f.eks. 200GB, og der fungere, men jeg derefter sætter den i et system der kun kan se den som 137 GB (XP's begrænsning uden SP1)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-07-04 22:47

Find et tårn og lav et netværk.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-07-04 22:51

Jeg har på fornemmelsen, at din computer er ved at være for gammel til så stor en disk eller bundkort/BIOS er ikke i stand til at håndtere den størrelse.
Flere mindre vil sikkert ikke være noget problem og muligvis vil en partitioneret harddisk også kunne læses fuldt ud, men så store diske er jo relativt nye. Jeg e ret sikker på at problemet er det samme med en ekstern selv om man ikk ekan være sikker da det jo ikke er IDE controlleren der skal styre det.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-07-04 22:52

Kan de 200 gb ikke læses ja så kan de ikke læses. Har du prøvet en 50/50 partitionering.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 10-07-04 23:06

min computer er nu ret ny så jeg tror ikke på at problemet kan ligge der. Under 12 måneder i hvert fald. Måske nærmere 6 måneder. Desuden kan min bios godt se dens fulde størrelse.
Jeg har prøvet at partitionerer men det hjalp ikke.
Jeg tror mere det er mit windows XP SP1 der sux.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 10-07-04 23:11

Det lyder godt nok mærkeligt. Jeg har 3 x 80 gb i min W2K og det kører fint.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 11-07-04 00:01

hvordan er det lige et sådan tårn fungere. Er det kun harddiske man sætter på netværk. Hvor meget koster den.

Godkendelse af svar
Fra : ting27

Dato : 09-09-04 22:05

Tak for svaret BjarneD.