/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Internet File Transfer
Fra : shh
Vist : 408 gange
50 point
Dato : 20-06-02 15:14

Hvordan sætter man FTP overførelsestypen til ascii i ovennævnte control ?

Kommentar
Fra : pete

Dato : 20-06-02 15:15

Hej igen... ;) Som jeg skrev til dig er ascii defult overførselsmetoden. Den vil kin benytte noget andet (formentlig binary), hvis filen IKKE er en ascii-fil...

Kommentar
Fra : shh

Dato : 20-06-02 15:19

Hej pete, det jeg fandt ud af var, at det jeg modtager er en binær overførelse. Hvad er det der får den til at anvende binary i stedet for ascii ?? Filnavnene hedder f.eks. D011217.L288502. Er det navnet der gør det eller noget content-type noget

Kommentar
Fra : shh

Dato : 20-06-02 15:20

Det system jeg henter filen fra er et MVS system. Hjælper det ?

Kommentar
Fra : pete

Dato : 20-06-02 15:30

Ja, måske ville det hjælpe hvis filen havde en .TXT endelse, du kan måske lave et forsøg som afklarer dette...?

Kommentar
Fra : shh

Dato : 21-06-02 10:30

Jeg har nu prøvet at ændre filen til .txt. Det gør ingen forskel.

Kommentar
Fra : pete

Dato : 21-06-02 10:36

Hmmm...jeg har ikke umiddelbart nogle ideer...jeg ved ikke hvordan man eksplicit sætter "ascii-mode"...jeg er ikke sikker på at man kan med inet-kontrollen...jeg ved at man kan hvis man programmerer direkte mod Windows API, men det er jo ikke rigtigt en option her...

Har du overvejet at bruge en anden kontrol til at lave din FTP med...? Der findes jo et have at 3rd party kontroller der kan lave FTP...?

Kommentar
Fra : shh

Dato : 21-06-02 10:38

Det kunne selvfølgelig være en mulighed, men jeg er snart lidt presset på tid. Har du nogle gode forslag til hvor man kan hente noget (næsten) færdig kode ?? Alternativt hvilke kontroller kan du foreslå ??

Kommentar
Fra : pete

Dato : 21-06-02 10:57

Hmmm...nu har jeg ikke lige haft det behov (altså en FTP-kontrol under ASP/VBScript)...men et sted at finde den slags kontroller er på : www.componentsource.com

Annuller spørgsmålet
Fra : shh

Dato : 17-03-06 18:28

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål